Deel deze vacature

Teamcoördinator Stadsbank

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Leiden
Uren
36 uur
Startdatum
22 december 2025
Reageren t/m
30 november 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een ervaren, flexibele en enthousiaste teamcoördinator die het team van circa 29 medewerkers aanstuurt. In deze rol ben je verantwoordelijk voor de inhoudelijke aansturing van een deel van de bedrijfsvoering, zonder hiërarchische personele verantwoordelijkheden en bevoegdheden.

Je bent de verbindende factor binnen en buiten het team en coacht medewerkers op hun ontwikkeling, houding en gedrag. Daarnaast ben je gesprekspartner en inhoudelijk sparringpartner voor je teamleden en de afdelingsmanager. Je voert regie over de afspraken die zijn vastgelegd in het jaarplan en geeft richting aan de werkprocessen, samen met de kwaliteitsmedewerker en professionals uit het team. Je durft knopen door te hakken wanneer dat nodig is.

Je werkt nauw samen met de accountmedewerker om ideeën vanuit de stad te borgen en draagt zorg voor een correcte toepassing van wet- en regelgeving op het terrein van schuldhulpverlening, SHVO en de gemeentelijke uitvoering van de toeslagenaffaire.

Over het team

Het team biedt hulp aan burgers van de gemeenten Leiden en Leiderdorp bij financiële problemen. De hulp kan op verschillende manieren worden geboden, zoals informatiegesprekken, schuldhulpverleningstrajecten en budgetbeheer. De hulp is gericht op het (her)krijgen van inzicht in en controle op de eigen financiële situatie, zodat men in de toekomst zelfstandig de financiële huishouding kan voeren zonder nieuwe schulden te maken.

Er wordt integraal, wijkgericht en waar nodig met maatwerk gewerkt. Bij de Stadsbank staat de klant centraal.

Het team bestaat uit 4 administratieve krachten, 5 budgetbeheerders, 17 schuldhulpverleners, 1 accountmedewerker, 1 kwaliteitsmedewerker, 1 medewerker financiële administratie en een manager.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je bent een ervaren teamcoördinator, een echte motivator en teamplayer
  • Je zorgt ervoor dat het werk wordt gedaan door het beste uit de medewerkers te halen met jouw enthousiasme en besluitvaardigheid
  • Je bent flexibel, toegankelijk, betrouwbaar en oplossingsgericht
  • Je kunt goed luisteren, bent transparant en authentiek
  • Je beschikt over een gezonde dosis humor en relativeringsvermogen
  • Je staat open voor feedback en andere inzichten
  • Je werkt vanuit vertrouwen, geeft ruimte, hebt oog voor de kwaliteiten van medewerkers en creëert een aangename en veilige werkomgeving
  • Je kunt starten op 5 januari 2026
  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring als teamleidinggevende
  • Je hebt minimaal 1 jaar ervaring bij een gemeentelijke organisatie
  • Je hebt minimaal 5 jaar ervaring in het werkveld schuldhulpverlening

Deze functie is niet geschikt voor ZZP’ers

Waarom Samenvijf

Impact maken

Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Mylene Kempers

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 01-12-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Mylene via mylene@samenvijf.nl of 06 294 166 80.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.