Deel deze vacature

Afdelingsmanager CIO

Opleidingsniveau
WO
Locatie
Utrecht
Uren
36 uur
Startdatum
01 december 2025
Reageren t/m
18 november 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Afdelingsmanager CIO.

Als afdelingsmanager binnen het CIO-office geef je richting aan vier teams: Architectuur, Informatiemanagement, Informatiebeveiliging en Security. Je wordt ondersteund door twee teamleiders en zorgt ervoor dat deze teams niet alleen goed presteren binnen hun eigen expertise, maar ook effectief samenwerken aan gezamenlijke doelen.

Je verbindt strategie met uitvoering en stimuleert samenwerking en kennisdeling over de hele afdeling heen. Daarnaast ben je een stevige en strategische gesprekspartner voor het College van procureurs-generaal, (hoofd)officieren van justitie, de directeur IV, mede MT- en DT-leden, directeuren Bedrijfsvoering en ketenpartners. Je neemt deel aan verschillende stuurgroepen.

Jouw rol en verantwoordelijkheden

  • Leidinggeven aan de teams Architectuur, Informatiemanagement, Informatiebeveiliging en Security.
  • Zorgen voor goede prestaties binnen de teams en effectieve samenwerking aan gezamenlijke doelen.
  • Verbinding leggen tussen strategie en uitvoering binnen de afdeling.
  • Stimuleren van samenwerking en kennisdeling over de afdeling heen.
  • Optreden als strategische gesprekspartner voor diverse interne en externe stakeholders.
  • Deelnemen aan verschillende stuurgroepen en overlegvormen.

Over het CIO-office

Het CIO-office vormt de schakel tussen strategie en beleid enerzijds, en de vertaling naar informatievoorziening (IV) binnen het Openbaar Ministerie anderzijds. Het CIO-office toetst verandersignalen inhoudelijk en biedt richting met heldere kaders en visie voor de (door)ontwikkeling van IV-oplossingen, zowel op korte als lange termijn.

Het houdt rekening met organisatiedoelen, ambities en de keten waarin het OM opereert, om zo de IV toekomstbestendig, weerbaar en duurzaam te maken. Daarnaast stelt het CIO-office kaders op voor proces- en organisatie-inrichting, toetst de implementatie en borgt de verantwoording. Het beheert het IV-voortbrengingsproces en ondersteunt de directeur IVOM en het College bij keten- en interdepartementale overleggen. Strategisch IV-advies wordt eveneens geleverd door het CIO-office.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • WO Werk- en denkniveau
  • Minimaal 8 jaar aantoonbare ervaring als leidinggevende op verschillende lagen, waaronder managementteams
  • Aantoonbare ervaring met organisatieontwikkeling en veranderingstrajecten binnen complexe (ICT) omgevingen
  • Aantoonbare en relevante kennis van IT-architecturen en security
  • Aantoonbare en relevante ervaring met het sturen op risico’s en compliance op organisatieniveau
  • Beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift
  • Per direct beschikbaar
  • Aantoonbare ervaring binnen de Rijksoverheid

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Mylene Kempers

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 19-11-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Mylene via mylene@samenvijf.nl of 06 294 166 80.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Kwartiermaker Beheer
Utrecht
36 uur
WO
01 december 2025
Reageer alleen vandaag nog!