Deel deze vacature

Programmamanagement Ondersteuner

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Den Haag
Uren
40 uur
Startdatum
26 november 2025
Reageren t/m
17 november 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Programmamanagement Ondersteuner.

Als Programmamanagement Ondersteuner speel je een cruciale rol in het ondersteunen van de programmaleiding en voer je zelfstandig kleinere projectmatige opdrachten uit binnen het programma, zoals het organiseren van landelijke en online events. Je werkt nauw samen met de programmamanager en projectleider dienstontwikkeling om het programma efficiënt en effectief te laten verlopen.

Verantwoordelijkheden

  • Planning en secretariële ondersteuning: plannen van interne en externe overleggen, voorbereiden van agenda’s, bewaken en opvolgen van acties.
  • Financieel beheer: bijhouden van financiële realisatie, verzamelen en bewaken van financiële informatie met betrekking tot contracten en verplichtingen.
  • Inkoopondersteuning: verzorgen van kleinere materiële inkopen en ondersteuning bij grotere inkoopopdrachten.
  • Informatiehuishouding: zorgdragen voor een goede informatievoorziening binnen het programma.
  • Communicatie en community-building: ondersteunen van programma-communicatie en activiteiten gericht op community-building.
  • Middelenbeheer: aanvragen en beheren van middelen voor programmateamleden, zoals accounts, toegang en screening, en verzorgen van offboarding van medewerkers.
  • Programmaplanning: bijhouden en monitoren van operationele planning ten behoeve van programmaplanning en meetings.
  • Projectleiding events: operationele leiding over landelijke kwartaal events.
  • Relatiebeheer: onderhouden van relaties met medewerkers op het gebied van bedrijfsvoering ter ondersteuning van programmabeheersing.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je beschikt minimaal over hbo werk- en denkniveau
  • Je hebt minimaal vier jaar ervaring met projectmanagement/programmamanagement ondersteuning binnen de Rijksoverheid
  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring met het inkopen van middelen en de financiële beheersing van ingehuurd personeel
  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring in de projectleiding van en het organiseren van fysieke events en online bijeenkomsten
  • Je hebt ruime ervaring als PMO binnen het IV-domein en de Rijksoverheid
  • Je bent zelfstandig, proactief en in staat om zowel ondersteunende taken als afgebakende deelopdrachten zelfstandig uit te voeren
  • Je werkt effectief samen met verschillende interne en externe stakeholders, waaronder stafmedewerkers op het gebied van financiën, control, communicatie, facilitair en informatievoorziening, alsmede community-managers en externe dienstverleners
  • Je bent gemiddeld 28 uur per week beschikbaar voor de gehele periode van de opdracht
  • Je bent minimaal 1 dag per week op locatie in Den Haag aanwezig, dag in overleg maar in elk geval maandag of donderdag
  • Je kunt voor de rest hybride werken

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Mylene Kempers

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 18-11-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Mylene via mylene@samenvijf.nl of 06 294 166 80.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Teamleider Magazijnen
Den Haag
36 uur
HBO
01 december 2025
Reageer alleen vandaag nog!
Teamleider Magazijnen
Den Haag
36 uur
HBO
05 januari 2026
Nog 2 dagen om te reageren!