Deel deze vacature

Assistent Technisch Manager

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Goes
Uren
36 uur
Startdatum
04 december 2025
Reageren t/m
12 november 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Assistent Technisch Manager.

Als Assistent Technisch Manager binnen het A Vaarwegenteam in Zeeland draag je bij aan het onderhoud van bruggen, sluizen en andere objecten in de regio. Je coördineert de lopende werkzaamheden binnen het technische team en ziet toe op de toepassing van de gestelde eisen op het gebied van ontwerp, effecten en techniek. Je bewaakt de integraliteit en kwaliteit van projecten en bent het aanspreekpunt voor opdrachtnemers.

Je stimuleert innovatie en doet voorstellen voor verbeteringen van kaders, werkwijzen en standaarden, zowel binnen projecten als projectoverstijgend. Samen met collega’s werk je aan verdere professionalisering van het team door alert te zijn op nieuwe ontwikkelingen, bij te dragen aan beleidsontwikkeling en actief kennis te delen. Je zet je netwerk in om kennis te verbreden.

In overleg met de technisch manager stuur je een deel van het technisch team aan en leid je het werk in goede banen. Je levert technische input aan de technisch manager en fungeert als coach voor de technici. Met een proactieve houding stuur je op een goed verloop van werkzaamheden in een dynamische omgeving, waarbij je middelen efficiënt inzet en voortgang en technische kwaliteit nauwgezet bewaakt.

Je coördineert de inhoudelijke, procesmatige en procedurele voorbereiding van besluitvorming in verschillende projectfases en zorgt voor de toepassing van nieuwe methodes en kaders rondom ontwerp, effecten en techniek. Veiligheid, duurzaamheid en natuur houd je scherp in de gaten. Daarnaast draag je bij aan een goede teamsfeer en verdere professionalisering van het team.

Belangrijkste taken

  • Coördineren van werkzaamheden binnen het technische team, inclusief bewaking van integraliteit en kwaliteit
  • Bijdragen aan plannings- en risicosessies
  • Deelnemen aan reguliere projectteamoverleggen
  • Bewaken van wettelijke eisen en normen
  • Verificatie en validatie van geleverde gegevens
  • Adviseren en ondersteunen van de technisch manager

Leiding en toezicht

Je hebt een coördinerende en aansturende rol binnen het technische team.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je hebt minimaal een HBO-opleiding richting management en organisatie of een gelijkwaardige opleiding
  • Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare ervaring met het aansturen van een technisch team
  • Je hebt minimaal 5 jaar aantoonbare kennis en ervaring met onderhoud van bruggen en sluizen via risicogestuurde contractbeheersing, bijvoorbeeld middels SCB, verificatie- en validatieproces of SE
  • Je hebt overtuigingskracht en durft verantwoordelijkheid te nemen
  • Je werkt goed samen, zowel intern als met externe partijen, met een focus op risico’s
  • Je bent je bewust van (in)formele regels, posities, ontwikkelingen en krachtenvelden binnen en buiten de organisatie
  • Je herken je in de kernwaarden resultaatgericht, aanspreekbaar, dienstverlenend, integer, ondernemend en verbindend
  • Je bent een teamspeler, sociaal ingesteld en gericht op samenwerking met het teambelang voorop
  • Je bent in het bezit van VCA* leidinggevende

Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare ervaring met één of meer van de volgende gebieden: data- en assetmanagement, risicogestuurd onderhoud, integrale veiligheid
  • Aantoonbare ervaring met samenwerken binnen een beheersorganisatie met verschillende partijen zoals assetmanagers, gegevensbeheerders, objectdeskundigen en programmeurs
  • Aantoonbare ervaring met samenwerken en aansturen van marktpartijen zoals aannemers en ingenieursbureaus

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Mylene Kempers

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 13-11-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Mylene via mylene@samenvijf.nl of 06 294 166 80.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.