Deel deze vacature

Extern Ontwikkelaar Bouwen en Brandveiligheid

Opleidingsniveau
HBO/WO
Locatie
Arnhem
Uren
32 uur
Startdatum
01 december 2025
Reageren t/m
16 november 2025

Dit ga je doen

Functieomschrijving

Als tijdelijke adviseur versterk en adviseer je over de beleidsmatige en organisatorische kaderstelling op het gebied van bouwen en brandveiligheid. Je draagt bij aan de structurele borging van deze opgaven binnen de organisatie en pakt urgente casuïstiek op dit terrein voortvarend op.

Werkzaamheden

  • Ontwikkelen van een beleidsmatig afwegingskader voor de thema’s bouwen en brandveiligheid, waarbij je bepaalt waar de gemeente wel en niet voor wil staan.
  • Uitwerken van scenario’s voor structurele borging van taken en verantwoordelijkheden, inclusief formatievoorstellen en financiële onderbouwing.
  • Afstemmen met de Omgevingsdienst Regio Arnhem (ODRA), brandweer en andere partners over inhoudelijke kaders en samenwerking, in lijn met een aanverwant project over samenwerking met ODRA.
  • Voorbereiden van bestuurlijke besluitvorming door het opstellen van memo’s, keuzerichtingen en presentaties.
  • Oppakken en coördineren van urgente casuïstiek, inclusief afstemming met interne en externe partners in samenwerking met accounthouders van ODRA en brandweer.

Gevraagde expertise

  • Aantoonbare expertise in positionering en ontwikkeling van gemeentelijk beleid op het gebied van bouwen, (bouw)veiligheid en/of fysieke leefomgeving.
  • Kennis van de Omgevingswet en het Besluit bouwwerken leefomgeving (Bbl).
  • Vermogen om complexe opgaven te structureren, te vertalen naar concrete voorstellen en hiervoor draagvlak te creëren.
  • Ervaring met samenwerking met omgevingsdiensten is een pré.

Verwachte resultaten

  • Meerdere scenario’s voor structurele borging van bouwen en brandveiligheid, inclusief financiële en organisatorische impact, gereed voor ambtelijke en bestuurlijke bespreking.
  • Uitwerking van rollen, verantwoordelijkheden en overlegstructuren, afgestemd met het project verbetering samenwerking ODRA.
  • Afhandeling van minimaal drie urgente specialistische casussen naar tevredenheid van betrokken partijen.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • EIS #3 Omgevingswet/Bbl: aantoonbare kennis van en ervaring met de toepassing van de Omgevingswet en het Besluit bouwwerken leefomgeving (Bbl). werkzaamheden. blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj). Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal uw bieding terzijde worden gelegd
  • #EIS 4 Bestuurlijke advisering: minimaal 3 jaar ervaring met bestuurlijke advisering (college/raad/MT). het CV bij de werkzaamheden. ervaring uit blijkt, benoem de naam van de opdrachtgever(s) en de perioden (mm-jj t/m mm-jj). Bij het niet duidelijk benoemen of alleen een verwijzing naar het CV, zal uw bieding terzijde worden gelegd

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Ana Rosa Zoest

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 17-11-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 06 214 614 10.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Adviseur Verkeer
Heerenveen
24 - 36 uur
HBO
30 november 2025
Reageer alleen vandaag nog!
Contractmanager
Roosendaal
16 uur
HBO
17 november 2025
Reageer alleen vandaag nog!