Deel deze vacature

Teamleider Dienstverlening Omgeving A en B

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Berkelland
Uren
32 - 36 uur
Startdatum
05 december 2025
Reageren t/m
13 november 2025

Dit ga je doen

Ben jij een daadkrachtige teamleider die zowel mens- als resultaatgericht is? Wil jij meebouwen aan de doorontwikkeling van een dynamische organisatie? Dan is deze functie iets voor jou!

Wat ga je doen?

Als teamleider geef je integraal leiding aan de teams Dienstverlening omgeving A en B. Je bent verantwoordelijk voor het realiseren van inhoudelijke doelstellingen en resultaten, waarbij je focus en prioriteiten aanbrengt. Je stimuleert teamleden om eigenaarschap te tonen en verantwoordelijkheid te nemen.

Je werkt actief aan de professionalisering en ontwikkeling van de teams en medewerkers. Dit betekent dat je niet alleen ontwikkelingen in gang zet, maar ook zorgt voor borging en verankering in het dagelijks handelen van medewerkers. Je legt zaken vast en embedt deze in de organisatie.

Daarnaast adviseer je over team- en focusbrede vraagstukken met oog voor de concerngedachte. Je voert overleg met de concernmanager, programmamanager en portefeuillehouders over voortgang en prioritering van werkzaamheden, waarbij je steeds zoekt naar een goede balans tussen bestuurlijke ambities en wat het team kan leveren.

Over de teams

Je geeft leiding aan twee teams:

  • Team Dienstverlening omgeving A: 12 medewerkers
  • Team Dienstverlening omgeving B: 29 (tijdelijke) medewerkers

De teams bestaan uit diverse disciplines, waaronder toezicht handhaving, frontoffice bouwen, juridische medewerkers, administratief medewerkers, vergunningverlening en ruimtelijke ontwikkeling.

Belangrijkste werkzaamheden van de teams

  • Opstellen van omgevingsplannen
  • Ondersteuning en advisering op het gebied van stedenbouw
  • Beoordelen van aanvragen om omgevingsvergunning
  • Informatie verstrekken over Omgevingswet aspecten
  • Juridische ondersteuning bij toezicht en vergunningverlening, inclusief vertegenwoordiging in bezwaar- en beroepsprocedures
  • Toezicht houden op naleving van verleende omgevingsvergunningen en het gebruik van gebouwen en terreinen

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als leidinggevende binnen een overheidsorganisatie
  • Uiterlijk beschikbaar per 15 december 2025 voor 32 tot 36 uur per week gedurende de gehele opdracht, inclusief verlengingen

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Mylene Kempers

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 14-11-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Mylene via mylene@samenvijf.nl of 06 294 166 80.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.