Deel deze vacature

Beheerder Digitaal Projectarchief

Opleidingsniveau
MBO
Locatie
Utrecht
Uren
36 uur
Startdatum
03 december 2025
Reageren t/m
11 november 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Beheerder Digitaal Projectarchief.

Als beheerder van het digitaal projectarchief ben je verantwoordelijk voor het beheer van de archivering binnen het document management systeem (SharePoint Hummingbird). Je ondersteunt (project)medewerkers bij het registreren, metadateren, ordenen en classificeren van documenten en informatie, en zorgt voor een actueel ordeningsplan en waardering van dossiers.

Je speelt een regisserende rol bij het opzetten van het archief in SharePoint en draagt zorg voor het autoriseren van medewerkers. Daarnaast geef je training en opleiding aan (project)medewerkers en zorg je voor de benodigde middelen om het documentbeheer optimaal te laten verlopen.

Belangrijkste taken

  • Opstellen en actueel houden van een autorisatiematrix.
  • Verlenen en intrekken van autorisaties in het document management systeem.
  • Maken van standaardweergaven en zoekvragen in het systeem op basis van de behoeften van medewerkers.
  • Instrueren van (nieuwe) projectmedewerkers zodat zij zelfstandig en adequaat hun taken op het gebied van documentbeheer en archiefvorming kunnen uitvoeren.
  • Toevoegen, ordenen, waarderen, selecteren en muteren van (sub)dossiers binnen de ordeningsstructuur.
  • Actueel houden van alle documenten binnen het projectarchief.
  • Verplaatsen van documenten en (sub)dossiers.
  • Toezien op correcte verwerking van inkomende, interne en uitgaande documenten conform geldende kaders en tijdig beschikbaar stellen van juiste informatie aan de juiste personen.
  • Melden van storingen aan Lokaal Functioneel Beheer (LFB).
  • Inventariseren en melden van verbetervoorstellen voor applicaties als functionele wensen volgens het LFB-proces.

Coaching en begeleiding

Je coacht projectmedewerkers zodat zij zich bewust zijn van hun taken en verantwoordelijkheden rondom documentbeheer en archiefvorming en deze adequaat uitvoeren. Hiermee draag je bij aan een continue verbetering van de informatiehuishouding.

Werklocatie en aanwezigheid

Je bent regelmatig aanwezig op locatie Griffioenlaan 2 in Utrecht, met vaste kantoordagen op maandag (B Sluizen) en dinsdag (V&R-objecten IJsselmeergebied).

Resultaat van de opdracht

  • Een ingericht projectarchief dat voldoet aan de gemaakte afspraken en kwaliteitseisen, waaronder ordening, waarderen, selecteren en toepassen van metadata.
  • Actuele middelen voor documentbeheer en archivering, zoals een autorisatiematrix, werkinstructies, handleidingen en ordeningsstructuur.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Een afgeronde MBO opleiding in het vakgebied van informatiemanagement of gelijkwaardige opleiding
  • Aantoonbare werkervaring met werken met een Document Management Systeem (DMS) en het vakgebied van digitaal archiveren
  • Ervaring met en kennis van (documentair) informatiebeheer en – dienstverlening, en het gebruik van DIM gerelateerde ICT-middelen
  • Ervaring met het schrijven van handreikingen/werkinstructies
  • Kennis van en ervaring met (grootschalige) GWW-projecten

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Naddy Gray

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 12-11-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Naddy via naddy@samenvijf.nl of 06 255 031 28.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.