Deel deze vacature

Informatiebeheerder

Opleidingsniveau
MBO
Locatie
Voorst
Uren
24 - 36 uur
Startdatum
01 januari 2026
Reageren t/m
16 november 2025

Dit ga je doen

Wil jij bijdragen aan een toekomstbestendig informatiebeheer en vind je kwaliteit, structuur en digitalisering belangrijk? Dan is deze functie bij de gemeente Voorst iets voor jou! Als medewerker informatiebeheer werk je aan het professionaliseren van onze informatiehuishouding en zorg je dat we klaar zijn voor de toekomst.

Wat ga je doen?

Je werkt aan diverse opdrachten, projecten en dagelijkse werkzaamheden binnen het team Informatiebeheer. Hierbij combineer je strategisch inzicht met een hands-on mentaliteit.

  • Datakwaliteit en rapportages: Je brengt de kwaliteit van data in het zaaksysteem in kaart op basis van de interne informatiebehoefte en verwerkt dit in heldere rapportages.
  • Ontwikkelen werkwijzen: Je ontwikkelt een nieuwe werkwijze voor kwaliteitscontroles, gebaseerd op een risicobenadering.
  • Procedures en digitale vernietiging: Je stelt een procedure op voor de vernietiging van digitale zaken en werkprocessen in de vakapplicatie Rx. Mission en voert de digitale vernietiging van zaken over het jaar 2025 uit.

Ondersteuning bij projecten

  • Je brengt bedrijfsprocessen in beeld en voert relevante informatie in binnen BlueDolphin.
  • Je ondersteunt bij de invoering van Microsoft 365 en neemt actief deel aan projecten met grote impact op informatiebeheer, zoals de implementatie van Office 365, SharePoint en Teams.

Lopende werkzaamheden

  • Je voert kwaliteitscontroles uit in het zaaksysteem en zorgt voor de digitale vernietiging van dossiers.
  • Je ondersteunt informatiebeheerders bij inhoudelijke vragen en levert een bijdrage aan diverse teamwerkzaamheden en projecten.
  • Je past het handboek vervanging toe en voert wekelijks de controle van dagdozen uit.
  • Je kent aan informatie de juiste bewaar- en vernietigingstermijnen toe op basis van de geldende selectielijsten.
  • Je draagt zorg voor de tijdige vernietiging van (digitale) informatie.
  • Je begeleidt gebruikers actief bij het registreren en verwerken van zaken en documenten.
  • Samen met het team pak je DIV- en informatiebeheer-vraagstukken op rondom het zaaksysteem.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo 4 niveau
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met informatiebeheer en/of archivering
  • Aantoonbaar bereid om op locatie in Twello te werken
  • Aantoonbare maximale reistijd naar Twello van 1 uur, enkele reis

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Naddy Gray

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 17-11-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Naddy via naddy@samenvijf.nl of 06 255 031 28.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.