Deel deze vacature

Projectmanager Digitalisering Tuchtcolleges

Opleidingsniveau
WO
Locatie
Utrecht
Uren
24 uur
Startdatum
17 november 2025
Reageren t/m
09 november 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Projectmanager Digitalisering Tuchtcolleges.

Als projectmanager ben je verantwoordelijk voor het realiseren van de doelstellingen van het digitaliseringsproject van de Tuchtcolleges voor de Gezondheidszorg. Je fungeert als verbindende schakel tussen gebruikers van de applicatie VITA, ontwikkelaars en het platform. Je zorgt voor duidelijke afspraken, heldere communicatie en bewaakt de voortgang op inhoud, tijd, geld en kwaliteit. Je bent een sparringpartner voor het directieteam, de gedelegeerd opdrachtgever en de stuurgroep, en beweegt soepel binnen een politiek-bestuurlijke context.

Je draagt samen met de functioneel beheerder verantwoordelijkheid voor beheergerelateerde issues rondom de applicaties van ESTT, waarbij de performance van VITA stabiel moet blijven en beheer niet los gezien kan worden van het ontwikkeltraject.

Werkzaamheden

  • Leiden van het project en aansturen van betrokken partijen;
  • Zorgdragen voor planning, budgetbewaking, risicomanagement en voortgangsrapportage;
  • Opstellen en beheren van projectdocumentatie zoals plan van aanpak, voortgangs- en financiële rapportages en stuurgroepverslagen;
  • Stimuleren van samenwerking tussen gebruikers, ontwikkelaars en bestuur;
  • Rapporteren aan en adviseren van directie en voorzitter van de stuurgroep over strategische en operationele keuzes binnen het project;
  • Begeleiden van de organisatie in de veranderopgave richting een digitaal werkproces.

Projectdoelstellingen

  • Realisatie van een gedigitaliseerd proces voor het indienen, afhandelen en archiveren van klachten en beroepen;
  • Verbeterde klant- en gebruikersbeleving;
  • Efficiëntieverbetering en reductie van operationele kosten.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je beschikt over aantoonbaar WO werk- en denkniveau
  • Je hebt minimaal 10 jaar werkervaring op het gebied van stakeholdermanagement binnen overheidsorganisaties
  • Je hebt ervaring op strategisch bestuurlijk adviserend niveau, deels opgedaan binnen een overheidsorganisatie, van minimaal 5 jaar
  • Je bent ervaren in het doorgronden van complexe ICT-vraagstukken rekening houdend met verschillende (politieke) belangen, van minimaal 5 jaar
  • Je kunt direct met de directie en het management opereren en hen met raad en daad adviseren over de ontwikkelingen in het project, van minimaal 5 jaar
  • Je beschikt over vaardigheid in de omgang met tegengestelde belangen, van minimaal 5 jaar
  • Je hebt ruime ervaring met het managen van de ontwikkeling van nieuwe software en de gerelateerde implementatie, van minimaal 10 jaar
  • Je hebt ruime ervaring met het begeleiden van verandertrajecten, van minimaal 10 jaar

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Naddy Gray

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 10-11-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Naddy via naddy@samenvijf.nl of 06 255 031 28.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Regisseur Multimedia
Utrecht
36 uur
HBO/WO
01 januari 2026
Nog 2 dagen om te reageren!