Deel deze vacature

Informatiemanager Veiligheidsregio Limburg – Noord

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Venlo
Uren
32 - 36 uur
Startdatum
24 november 2025
Reageren t/m
06 november 2025

Dit ga je doen

Als Informatiemanager bij Veiligheidsregio Limburg-Noord (VRLN) speel je een cruciale rol in het versterken van het digitale fundament ter ondersteuning van de primaire processen zoals brandweer, crisisbeheersing en GGD. Je geeft richting aan de uitvoering van de digitale strategie en professionaliseert het informatiemanagement binnen de organisatie.

Verantwoordelijkheden

  • Implementatie Digitale Strategie: Ontwikkelen en uitvoeren van een plan van aanpak, inrichten van governance en portfolio-/architectuurprocessen voor het applicatielandschap, opzetten van een BI-omgeving (tooling, proces, capaciteit) en adviseren over benodigde rollen en capaciteit voor toekomstig informatiemanagement.
  • Ondersteuning Informatiemanagement GGD: Fungeren als verbinder binnen de GGD en aanspreekpunt voor digitaliseringsvraagstukken, bevorderen van datagedreven werken, adviseren van het MT en afdelingshoofd Bedrijfsbureau GGD over informatiemanagement, datagebruik en procesoptimalisatie, vertalen van strategisch advies naar praktische implementatie en ontwikkelen van een toekomstvisie op informatiemanagement binnen de gehele VRLN.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • 5–10 jaar ervaring als informatiemanager, bij voorkeur binnen de (semi-)overheid
  • Aantoonbare ervaring met implementatie van informatiemanagement binnen organisaties
  • Ervaring met kwaliteitsmanagementsystemen in de zorg is een pré
  • Uitstekende beheersing van de Nederlandse taal

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Mylene Kempers

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 07-11-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Mylene via mylene@samenvijf.nl of 06 294 166 80.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Technisch Manager
Amsterdam
36 uur
HBO
01 december 2025
Reageer alleen vandaag nog!