Deel deze vacature

Afdelingshoofd Ontwikkelen Naar Werk

Opleidingsniveau
HBO/WO
Locatie
Dordrecht
Uren
32 uur
Startdatum
17 november 2025
Reageren t/m
09 november 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Afdelingshoofd Ontwikkelen Naar Werk.

Als afdelingshoofd Dordrecht geef je leiding aan de ontwikkeling van inwoners in hun traject naar werk en maak je écht verschil. Je brengt structuur, visie en menselijkheid samen in een rol met impact en bouwt mee aan een inclusieve regio en een toekomstbestendige organisatie.

Je leidt een afdeling van circa 25 FTE met een uitvoerend karakter, ondersteund door een senior, en bent verantwoordelijk voor een caseload van ongeveer 2450 klantdossiers en beschut werkers. Daarnaast is de afdeling verantwoordelijk voor 500 jongeren die ondersteuning krijgen van het jongerenteam.

Je geeft richting aan de afdeling en sturing aan de consulenten, waarbij je zorgt voor goede afstemming met het gemeentegerichte team Alblasserwaard en Zwijndrechtse Waard en samenwerking met andere professionals binnen de opgave Ontwikkelen naar Werk, zoals bemiddelaars en arbeidsdeskundigen.

Een belangrijk aandachtsgebied is het jongerenteam. Je werkt aan een toekomstbestendig jongerenteam met een gedeeld beeld over de positie binnen de organisatie, uniforme taakinvulling, werkwijze en registratie. Je coacht het team en zoekt samen naar een gedeeld handelingsperspectief.

Je prioriteert het werk en hebt regie op het jaarplan van de afdeling. Binnen de kaders van de bedrijfsvoering draag je zorg voor de uitvoering van personele en financiële taken. Daarnaast zoek je actief samenwerking met collega’s binnen de Opgave Ontwikkelen naar Werk en met interne en externe partners.

Jouw verantwoordelijkheden

  • Leidinggeven aan een afdeling van circa 25 FTE met een uitvoerend karakter.
  • Vormgeven aan een toekomstbestendig jongerenteam met uniforme werkwijze en registratie.
  • Prioriteren van werkzaamheden en regie voeren op het jaarplan van de afdeling.
  • Zorgdragen voor personele en financiële uitvoering binnen de afdeling.
  • Actief samenwerken met collega’s binnen de Opgave Ontwikkelen naar Werk en met interne en externe samenwerkingspartners.
  • Coachen van het jongerenteam en ontwikkelen van een gedeeld handelingsperspectief.
  • Zorgen voor goede afstemming met andere gemeentegerichte teams en professionals.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je hebt een afgeronde hbo- of wo-opleiding
  • Je hebt minimaal 3 jaar leidinggevende ervaring binnen het sociaal domein
  • Je hebt ervaring met organisatieontwikkeling, teamdynamiek en het aanbrengen van structuur in processen
  • Je weet hoe je verandering in gang zet en volhoudt zonder het menselijke aspect uit het oog te verliezen
  • Je bent schakelkrachtig, koersvast en weet op het juiste moment te verbinden of door te pakken
  • Je blijft staan als het waait, ziet wat je team nodig heeft en weet daadkracht te combineren met menselijkheid

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Mylene Kempers

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 10-11-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Mylene via mylene@samenvijf.nl of 06 294 166 80.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Technisch Manager
Amsterdam
36 uur
HBO
01 december 2025
Reageer alleen vandaag nog!