Deel deze vacature

Allround Adviseur Omgevingsrecht

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Twenterand
Uren
26 - 32 uur
Startdatum
01 december 2025
Reageren t/m
09 november 2025

Dit ga je doen

Ben jij een ervaren allround adviseur omgevingsrecht met een helikopterview die graag werkt op het snijvlak van beleid, bestuur en uitvoering? Heb je overzicht, schakel je gemakkelijk en krijg je energie van samenwerken met collega’s, inwoners en het bestuur? Dan zijn wij op zoek naar jou!

Als allround adviseur omgevingsrecht maak je deel uit van het team Vergunningen en Omgevingsinitiatieven (VOI). Je werkt aan complexe vraagstukken in de fysieke leefomgeving binnen een veelzijdige, generalistische rol waar beleid en uitvoering samenkomen. Je bent adviseur, schrijver, verbinder en aanjager, en een stevige gesprekspartner voor het college, de portefeuillehouders en externe partners. Je werkzaamheden dragen bij aan het ontwikkelen en uitvoeren van beleid dat impact maakt voor inwoners en ondernemers.

Jouw taken

  • Schrijven van heldere bestuurlijke stukken voor het college en de gemeenteraad, zoals voorstellen, raadstukken en memo’s.
  • Proactief en strategisch adviseren van portefeuillehouders over beleid en casuïstiek.
  • Bijdragen aan de P&C-cyclus, waaronder kadernota, begroting, bestuursrapportage en jaarrekening.
  • Mede opstellen en actualiseren van verordeningen en beleidsstukken, bijvoorbeeld de legesverordening.
  • Aanspreekpunt zijn voor complexe casuïstiek en trajecten met een beleidsmatig of politiek-bestuurlijk karakter.
  • Nauw samenwerken met de teamleider, coördinatoren Vergunningen en RO, en andere beleidsmedewerkers binnen verschillende teams.

Werkomgeving

Je komt te werken in een team van 20 enthousiaste collega’s met diverse kennis en kunde. De werksfeer is informeel en gericht op samenwerking, waarbij collega’s elkaar scherp houden, uitdagen en inspireren. Je staat in nauwe verbinding met het bestuur, inwoners, ondernemers, instellingen, samenwerkingspartners en de eigen organisatie. De lijnen zijn kort en je werkt ook samen met het team Toezicht, Handhaving en Veiligheid (THV) en andere medewerkers zoals beleidsmedewerkers en financiën.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring binnen het fysieke domein bij een overheidsorganisatie
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau

Deze functie is niet geschikt voor ZZP’ers

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Ana Rosa Zoest

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 10-11-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 06 214 614 10.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 10-11-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 06 214 614 10.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Raadsadviseur
Reusel
24 uur
HBO
17 november 2025
Reageer alleen vandaag nog!