Deel deze vacature

Programma Controller

Opleidingsniveau
WO
Locatie
Utrecht
Uren
25 uur
Startdatum
01 januari 2026
Reageren t/m
09 november 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Programma Controller.

Als Programma Controller ben je verantwoordelijk voor het opbouwen en onderhouden van het accountantsdossier voor de rijksregeling A16 – Bekostigingsregeling opvang ontheemden Oekraïne (BooO). Je zorgt dat het dossier voldoet aan de eisen voor de accountantscontrole van de SiSa verantwoording in de jaarrekening. Je onderhoudt contacten met de accountant en de interne audit afdeling en presenteert maandelijks het dashboard met sturingsinformatie aan het programma management.

Je verzamelt zelfstandig de benodigde data uit verschillende registratiesystemen, verzorgt meerjarenramingen en prognoses en levert input voor bestuurlijke informatie, raads- en collegebesluiten, aanvragen bij het Rijk, Beraps en jaarrekeningen. Daarnaast adviseer je het ministerie van Asiel en Migratie over de doelgroep flexibele regeling, het kostenonderzoek en de BooO en neem je deel aan kennis- en klankbordgroepen.

Belangrijkste taken

  • Opstellen van onderdelen van het SiSa-dossier, waaronder risico-inventarisaties, interne controles en aansluiting van indicatoren met onderliggende administratie in SAP en andere subsystemen.
  • Beantwoorden van vragen van de accountant tijdens de jaarrekeningcontrole in afstemming met coördinator SiSa en concern control.
  • Opstellen van meerjarenprognoses met alle lopende financiële verplichtingen en taakstellingen.
  • Opstellen en onderhouden van dashboards met (meerjarige) sturingsinformatie over baten, lasten, taakstellingen en KPI’s per opvanglocatie, fte’s en vluchteling.
  • Opstellen en onderhouden van dashboards over lasten voor sociale huisvesting en relevante taakstellingen en KPI’s per projectfase, uren en fte’s.
  • Aanleveren van benodigde informatie binnen de Planning Control cyclus.
  • Onderhouden van interne en externe contacten voor het verkrijgen en verantwoorden van specifieke uitkeringen en subsidies.
  • Organiseren en verbeteren van processen voor financieel beheer, budgettering, registratie, administratie en verantwoordingen.
  • Ontwerpen van WBS-structuren voor programmabeheersing.

Werkomgeving

Je werkt autonoom en richt je werkzaamheden naar eigen inzicht in. Er is geen sprake van leiding en toezicht door een HR-leidinggevende, maar je legt verantwoording af aan de opdrachtgever. De beoordeling van je werkzaamheden vindt plaats op basis van het resultaat.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je hebt een afgeronde WO master bedrijfseconomie
  • Je kan op strategisch niveau mee kunnen denken
  • Minimaal 2 jaar ervaring met het opmaken van de SiSa verantwoording, de benodigde berekeningen en onderbouwingen van de indicatoren: kennis van de werking van databases van het zaaksysteem Socrates en van aanmeldingen bij de Veiligheidsregio Utrecht
  • Minimaal 2 jaar ervaring met het opmaken van de onderliggende accountantsdossiers van de SiSa verantwoording, met een onderbouwing van audit risk, steekproeven en overige aanvullende controlewerkzaamheden en de benodigde controlememoranda per indicator
  • Ervaring met het opzetten, onderhouden en programmeren in Microsoft PowerBI
  • Ervaring met het opzetten en onderhouden van gegevensmodellen in Microsoft Excel
  • Kennis van SAP
  • Minimaal 1 jaar recente ervaring bij een G4 gemeente of andere grote gemeente
  • Minimaal 5 jaar gecombineerde ervaring en expertise als Business Controller, Programma- en Projectcontroller, Financial Controller en Financial Auditor

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Ana Rosa Zoest

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 10-11-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 06 214 614 10.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Financial Controller
Utrecht
24 - 36 uur
HBO
01 december 2025
Reageer alleen vandaag nog!