Deel deze vacature

Projectleider Bouw & Onderhoudsprojecten

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Den Haag
Uren
36 uur
Startdatum
28 november 2025
Reageren t/m
06 november 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Projectleider Bouw & Onderhoudsprojecten.

Als projectleider ben je integraal verantwoordelijk voor de voorbereiding, aanbesteding en/of realisatiefase van diverse projecten. Deze projecten variëren van grootschalige onderhoudsprojecten tot kleinere investeringsprojecten, waarbij je gelijktijdig meerdere projecten (ongeveer 5-10) in verschillende disciplines en met uiteenlopende budgetten beheert.

Je projecten omvatten onder andere onderhouds- en vervangingswerkzaamheden zoals CV-ketel, dakbedekking, vernieuwen van entrees, GBS, kozijnen, schilderwerk en LBK, evenals andere objectgerelateerde zaken. Hierbij is kennis van bouwkunde, elektrotechniek en werktuigbouwkunde essentieel. Daarnaast kan het nodig zijn om een juiste inkoopstrategie te bepalen of afstemming te zoeken met de Rijkbouwmeester.

Je maakt afspraken over de inzet van deskundigen en werkt samen met collega’s van andere afdelingen, zoals Inkoop. Je bestudeert en interpreteert contractstukken en projectinformatie om (bedrijfs)risico’s te beoordelen ter voorbereiding van de realisatie. Je bewaakt de kwaliteit van de uitvoering, projectvoortgang, planning, kosten en de uitwisseling van projectinformatie.

Als projectleider fungeer je als eerste aanspreekpunt voor interne afdelingen, directies, opdrachtgevers, gebruikers en gemeenten. Je verzorgt de projectadministratie en zorgt voor een juiste en volledige overdracht van projecten, ook op administratief gebied.

Je werkzaamheden vinden deels op kantoor plaats voor de voorbereiding en deels op locatie voor begeleiding en klantcontacten.

Verantwoordelijkheden

  • Integraal verantwoordelijk voor voorbereiding, aanbesteding en realisatie van projecten
  • Beheer van meerdere projecten tegelijk in diverse disciplines en budgetten
  • Afstemming en samenwerking met deskundigen en andere afdelingen
  • Bestuderen en interpreteren van contractstukken en projectinformatie
  • Bewaken van kwaliteit, voortgang, planning, kosten en informatie-uitwisseling
  • Eerste aanspreekpunt voor interne en externe stakeholders
  • Verzorging van projectadministratie en volledige overdracht aan objectmanager
  • Uitvoering van werkzaamheden zowel op kantoor als op locatie

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je beschikt minimaal over een afgeronde hbo-opleiding op het gebied van bedrijfskunde, bouwkunde, bouwmanagement, projectmanagement, management of werktuigbouwkunde aangevuld met minimaal één aantoonbaar succesvol behaalde cursus of training op het gebied van projectmanagement, zoals Agile, PRINCE2, IPMA of vergelijkbaar
  • Je beschikt over minimaal 5 jaar werkervaring met soortgelijke opdrachten op het gebied van projectmanagement voor een (semi-) publieke opdrachtgever, waarbij aantoonbaar sprake is van utiliteitsbouw voor een (semi-) publieke opdrachtgever
  • Je beschikt over minimaal 5 jaar werkervaring met projectmanagement van projecten uitgevoerd op een locatie die in gebruik blijft tijdens uitvoering en waar sprake is van een beveiligd object met één of meerdere toegangsveiligheidsringen
  • Je beschikt over minimaal 5 jaar werkervaring met het waarborgen van de continuïteit van de kritische bedrijfsprocessen
  • Je beschikt over minimaal 5 jaar werkervaring met alle projectfasen van initiatieffase tot en met de oplevering van de realisatiefase van projecten in het kader van onderhoud, vervangingsprojecten, renovatie en/of investeringsprojecten
  • Je beschikt over kennis van de Aanbestedingswet 2012 of het ARW 2016 en kunt deze toepassen in een aanbesteding
  • Je beschikt over kennis en ervaring met het toepassen van risicomanagement
  • Je verklaart dat je beschikbaar bent conform het opdrachtprofiel, inclusief uren en opdrachtperiode en eventuele verlengingen
  • Je beschikt over voor de uitvoering van de opdracht geschikte elektronische hulpmiddelen zoals mobiele telefoon, computer, laptop en/of tablet
  • Je beschikt over een positieve referentie omtrent integriteit en kunt een Verklaring Omtrent Gedrag overleggen binnen 4-6 weken na start van de opdracht
  • Je beschikt over kennis van bouwkunde, elektrotechniek en werktuigbouwkunde
  • Je hebt inzicht in inkoopstrategieën en afstemming met relevante partijen zoals de Rijkbouwmeester
  • Je hebt ervaring met het bestuderen en interpreteren van contractstukken en projectinformatie
  • Je beschikt over projectmanagementvaardigheden gericht op kwaliteit, planning en kostenbewaking
  • Je bent communicatief vaardig en in staat om als aanspreekpunt te fungeren voor diverse stakeholders
  • Je bent organisatorisch sterk met aandacht voor een correcte projectadministratie en overdracht

Deze functie is ook geschikt voor ZZP’ers

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Naddy Gray

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 07-11-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Naddy via naddy@samenvijf.nl of 06 255 031 28.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.