Deel deze vacature

Financial control werkzaamheden mobiliteit

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Utrecht
Uren
32 - 36 uur
Startdatum
01 december 2025
Reageren t/m
02 november 2025

Dit ga je doen

Functieomschrijving

Als financieel specialist binnen het programma mobiliteit ben jij verantwoordelijk voor het waarborgen van de betrouwbaarheid van financiële informatie door middel van analyses, controles en het verwerken van complexe financiële mutaties. Je speelt een cruciale rol in de planning en control cyclus en levert een tijdige en juiste bijdrage aan diverse P&C-producten.

Jouw taken

  • Coördineren en toetsen: Je zorgt ervoor dat wordt voldaan aan de financiële kaders van de financiële bijdragen van het programma voor planning en control producten zoals kadernota, begroting, voorjaars- en najaarsrapportage, slotwijziging en jaarrekening.
  • Complexe financiële mutaties: Je verzorgt en verwerkt complexe financiële mutaties binnen het programma.
  • Jaarrekening werkzaamheden: Je voert jaarrekeningwerkzaamheden uit, waaronder het opstellen van verschillenanalyses, het maken van afsluitende (reserve)boekingen en de SISA-verantwoording.
  • Financieel advies: Je adviseert over complexe financiële vraagstukken binnen mobiliteit en toetst bestuurlijke stukken.
  • Optimalisatie financiële systemen: Je draagt bij aan het optimaliseren van het gebruik van financiële systemen en vertaalt financiële kaders naar concrete acties binnen het programma.
  • Begrotingswijzigingen: Je voert begrotingswijzigingen uit en zorgt, indien van toepassing, voor aansluiting met de projectadministratie in samenwerking met projectcontrollers.

Jouw profiel

Je bent een verbindende schakel die complexe financiële materie op een begrijpelijke manier kan overbrengen en anderen kan meenemen in processen. Je werkt nauw samen met de business controller en financieel adviseur en bent medeverantwoordelijk voor het uitvoeren van de planning en control cyclus binnen het programma mobiliteit.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau
  • Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring als financieel controller/adviseur bij een gemeente of provincie in de afgelopen 10 jaar
  • Minimaal 3 jaar werkervaring met uitvoeren van jaarrekeningwerkzaamheden als financial controller, vaste activa administratie en het opstellen van meerjareninvesteringsplannen (MIP)

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Ana Rosa Zoest

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 03-11-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 06 214 614 10.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 03-11-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 06 214 614 10.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Kostenraming Specialist
Zwolle
16 uur
HBO
17 november 2025
Reageer alleen vandaag nog!
Salarisadministrateur
Arnhem
36 uur
HBO
03 november 2025
Reageer alleen vandaag nog!