Deel deze vacature

Adviseur Informatiebeheer

Opleidingsniveau
HBO/WO
Locatie
Winschoten
Uren
32 uur
Startdatum
17 november 2025
Reageren t/m
02 november 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Adviseur Informatiebeheer.

Bij de gemeente Oldambt wordt de informatiehuishouding strategisch en praktisch versterkt. In deze rol speel je een sleutelrol in het verbeteren van transparantie, duurzaamheid en digitale dienstverlening, onder andere door de implementatie van de Wet open overheid (Woo), digitalisering van archieven, verbetering van documentstromen en het duurzaam toegankelijk houden van informatie.

Jouw rol

Als Adviseur Informatiebeheer werk je op het snijvlak van beleid, uitvoering en ICT. Je taken zijn onder andere:

  • Adviseren over de inrichting van informatiebeheer, zowel analoog als digitaal;
  • Ondersteunen van de organisatie bij de uitvoering van de Woo, inclusief processen rond informatieverzoeken;
  • Beleidsontwikkeling en implementatie op het gebied van archivering, documentbeheer, metadata en informatiekwaliteit;
  • Nauw samenwerken met Informatiebeheer, CISO, Privacy Officer, FG, functioneel beheer, informatieadviseurs en beleidsmedewerkers om samenhang en naleving te waarborgen;
  • Signaleren van risico’s en kansen, bijvoorbeeld rond privacy, bewaartermijnen en duurzame toegankelijkheid;
  • Een actieve rol in de projectorganisatie rondom de transitie naar een nieuw zaaksysteem, inclusief migratie van zaakdata, in samenwerking met andere gemeenten binnen het samenwerkingsverband Dimpact;
  • Verbinding leggen tussen de dagelijkse praktijk van informatiebeheer en gemeentebrede ambities voor digitale volwassenheid en transparantie;
  • Zorgen voor bewustwording en kennisdeling binnen de organisatie over het belang van goed informatiebeheer.

Wat bieden wij?

  • Een rol met impact waarin je direct bijdraagt aan transparantie en duurzame informatievoorziening;
  • Een organisatie met maatschappelijke relevantie en uitdagende informatievraagstukken;
  • Ruimte om je kennis in te zetten en te verbreden binnen een betrokken team;
  • Flexibel en hybride werken in een cultuur van vertrouwen en samenwerking;
  • Een open, collegiale werkomgeving met ruimte voor ontwikkeling en initiatief.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je beschikt over een relevante hbo- of wo-opleiding, bijvoorbeeld in informatiemanagement, archiefwetenschap, informatiekunde of bestuurskunde. –
  • Je beschikt over aantoonbare ervaring met informatiebeheer binnen de (lokale) overheid. –
  • Je beschikt over aantoonbare, grondige kennis van relevante wet- en regelgeving (zoals de Archiefwet, Woo, AVG) en standaarden (zoals TMLO, NEN-ISO 15489). –

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Ana Rosa Zoest

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 03-11-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 06 214 614 10.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 03-11-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 06 214 614 10.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Beleidsmedewerker Wonen
Damwâld
28 - 32 uur
HBO/WO
17 november 2025
Reageer alleen vandaag nog!