Deel deze vacature

Wmo Contract- en Relatiemanager

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Zoetermeer
Uren
32 - 36 uur
Startdatum
21 november 2025
Reageren t/m
30 oktober 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Wmo Contract- en Relatiemanager.

Als Wmo Contract- en Relatiemanager ben jij de strategische schakel tussen beleid, uitvoering en aanbieders binnen de Wet maatschappelijke ondersteuning (Wmo). Je werkt aan de verdere ontwikkeling en professionalisering van contractmanagement en zorgt ervoor dat samenwerking, kwaliteit en rechtmatigheid hand in hand gaan.

Jouw verantwoordelijkheden

  • Sturen op resultaten aan de hand van KPI’s en uitvoeren van relatiemanagement met Wmo-aanbieders.
  • Signaleren van trends op basis van data en analyses en vertalen van beleidsdoelen naar concrete afspraken.
  • Borgen dat maatschappelijke ambities meetbaar worden gerealiseerd.
  • Bewegen binnen een politiek-bestuurlijke omgeving en onderhouden van goede relaties met interne en externe stakeholders.
  • Gesprekspartner zijn op tactisch en strategisch niveau.

Belangrijkste projecten en ontwikkeltrajecten

  • Ontwikkeling, borging en vaststelling van Volwassenheidsniveau 3 van het NICV-model.
  • Inrichting en doorontwikkeling van CRM-processen in Engage.
  • Ontwerp en implementatie van een Supplier Relationship Management (SRM)-aanpak, inclusief aftrap met Wmo-aanbieders.
  • Oplevering en overdracht van de CRM-module (NTTL) en het CRM-Wmo-model aan procesbeheer.
  • Vaststelling van CRM-Wmo-beleid en training van nieuwe CRM’ers in het Zoetermeerse model.
  • Inventariseren en mede organiseren van trainingsprogramma’s (Financieel, Juridisch, SROI, Risicomanagement, Inkoop) voor contractmanagers binnen het concern.
  • Implementatie van een nieuwe KPI-set en addendum inZet voor de taakgerichte opdracht van inZet.
  • Uitvoeringsovereenkomst 2026 inZet en het voorproces Inkoopstrategie inZet (afbakening, tijdspad, evaluatie, bekostigingsmodel).
  • Uitvoering van contract- en relatiemanagement specifiek op Trevvel en inZet.

Jouw bijdrage

Je draagt bij aan de verdere professionalisering van het CRM-proces, versterkt de samenwerking met leveranciers en borgt data-gedreven sturing binnen de Wmo.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als contract- en Relatiemanager binnen het Sociaal domein

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Mylene Kempers

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 31-10-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Mylene via mylene@samenvijf.nl of 06 294 166 80.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 31-10-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Mylene via mylene@samenvijf.nl of 06 294 166 80.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Domeinmanager
Geertruidenberg
36 uur
WO
01 januari 2026
Reageer alleen vandaag nog!
Teamontwikkelaar
Roosendaal
28 uur
HBO/WO
17 november 2025
Nog 1 dagen om te reageren!