Deel deze vacature

Salaris Administrateur

Opleidingsniveau
MBO
Locatie
Meppel
Uren
26 uur
Startdatum
01 november 2025
Reageren t/m
26 oktober 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Salaris Administrateur.

Als medewerker salaris- en personeelsadministratie ondersteun je het HR team bij het uitvoeren en verbeteren van de salarisadministratie en personeelsadministratie. Je zorgt ervoor dat medewerkers tijdig en correct worden uitbetaald en dat alle processen voldoen aan de geldende wet- en regelgeving. Daarnaast ben je het aanspreekpunt voor diverse instanties en geef je voorlichting en informatie aan managers, medewerkers en HR-collega’s.

Wat ga je doen?

  • Uitvoeren en controleren van de salarisadministratie, inclusief tijdige en correcte uitbetaling van medewerkers.
  • Bewaken van de kwaliteit van de salarisadministratieprocessen.
  • Anticiperen op wijzigingen in wettelijke regelingen, CAO Gemeenten, CAO SW, sociale en fiscale wetgeving en de wet APPA.
  • Voorlichting geven en (management)informatie verstrekken over salarisaangelegenheden, sociale en fiscale wetgeving en regelingen.
  • Optreden als sparringpartner en informatieverstrekker voor PSA/HR-medewerkers en HR-adviseurs over salarisaangelegenheden en wetgeving.
  • Aanspreekpunt zijn voor instanties zoals Belastingdienst, UWV, pensioenfondsen en (zorg)verzekeraars en het onderhouden van deze contacten.
  • Verwerken van inhuurverplichtingen in het systeem Key2.
  • Verwerken van aanvragen ouderschapsverlof en geboorteverlof, inclusief het wegwerken van achterstanden en het versturen van aanvragen naar UWV.
  • Invoeren van mutaties in het systeem Motion, zoals indiensttredingen, declaraties van overwerkvergoeding en toelage beschikbaarheidsdienst.
  • Controleren en goedkeuren van declaraties in Motion.
  • Uitvoeren van diverse administratieve HR-werkzaamheden, waaronder het opstellen van correspondentie.
  • Doorgeven van meldingen aan UWV (WGA/WIA, ziekmeldingen, ouderschapsverlof, zwangerschapsverlof, etc.).
  • Beantwoorden van vragen van medewerkers en leidinggevenden over regelingen zoals verlofsoorten, IKB, uitruil woon-werk, vergoedingen en declaraties.
  • Bewaken van de afloop van termijnen binnen de HR-administratie.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal mbo niveau 4
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als salarisadministrateur binnen een gemeentelijke instelling
  • Aantoonbare kennis van fiscale en sociale wetgeving zoals WNT en WKR

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Ana Rosa Zoest

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 27-10-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 06 214 614 10.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 27-10-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 06 214 614 10.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

HR-adviseur
Dronten
36 uur
HBO
17 november 2025
Nog 1 dagen om te reageren!
P&O-Adviseur
Arnhem
24 uur
HBO
01 november 2025
Nog 1 dagen om te reageren!
Corporate Recruiter
Rotterdam
32 uur
HBO
01 december 2025
Nog 1 dagen om te reageren!