Deel deze vacature

Manager Projectbeheersing, Technische systemen 1

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Amsterdam
Uren
36 uur
Startdatum
17 november 2025
Reageren t/m
20 oktober 2025

Dit ga je doen

Functieomschrijving

Als Manager Projectbeheersing ben je verantwoordelijk voor het beheerst en voorspelbaar naar een succesvol einde brengen van projecten binnen het IPM-samenwerkingsmodel. Je speelt een centrale rol in het projectteam en zorgt voor de onderlinge verbinding. Je verzamelt, beoordeelt, informeert en rappelleert over alle GROSTIK-aspecten (Geld, Risico, Organisatie, Scope, Tijd, Informatie en Kwaliteit) van de projecten.

Je neemt deel aan het periodieke IPM projectteamoverleg en voortgangs- en rapportagegesprekken met opdrachtgevers. Met een proactieve aanpak beheer je ongewenste gebeurtenissen die de projectdoelen kunnen beïnvloeden, waarbij je bewust omgaat met risico’s en onzekerheden. Je zorgt voor transparante en betrouwbare informatievoorziening richting opdrachtgevers, adviseert over het kwaliteitsmanagementsysteem en ziet toe op naleving van procedures en werkafspraken. Daarnaast draag je verbetervoorstellen aan en neem je een voortrekkersrol in de implementatie hiervan.

Je organiseert projectsturing voor meerdere projecten tegelijk en ontwikkelt handreikingen voor specifieke werkvelden binnen projectbeheersing, zoals planningsmanagement of kostenmanagement, die je borgt binnen projectteams. Tevens fungeer je als aanspreekpunt en sparringpartner voor de teamleider en senior adviseurs projectbeheersing bij de ontwikkeling van het vakgebied.

Functie-eisen

Eisen
Afgeronde HBO- of WO-opleiding, bij voorkeur in een technische richting (civiele techniek, bouwkunde, werktuigbouwkunde, elektrotechniek) of een financiële, economische of bedrijfskundige richting
Minimaal 5 jaar ervaring binnen projectbeheersing in een IPM-team
Rijbewijs B (in verband met projectlocaties)
In het bezit van een geldig VCA-VOL certificaat of bereid dit op korte termijn te halen
Goede beheersing van de Nederlandse taal in woord en geschrift
Vaardigheid om goed te schakelen met verschillende stakeholders
Ervaring met projectbeheersing binnen een Waterschap

Wensen

Wensen
Contractkennis van en ervaring met UAV en UAV-GC contracten
Ervaring met het doorontwikkelen van het vakgebied en het begeleiden van junior medewerkers
Ervaring met het zelfstandig opbouwen van risicodossiers, planningen en kostenbewaking

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • IPM team 5 jaar
  • Rijbewijs b
  • Stakeholders
  • Waterschap ervaring

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Mylene Kempers

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 21-10-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Mylene via mylene@samenvijf.nl of 06 294 166 80.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 21-10-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Mylene via mylene@samenvijf.nl of 06 294 166 80.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Coördinator BLVC
Delfzijl
36 uur
HBO
01 november 2025
Reageer alleen vandaag nog!