Deel deze vacature

Beheerder Digitaal Projectarchief Rijkswaterstaat

Opleidingsniveau
MBO/HBO
Locatie
Tilburg
Uren
12 uur
Startdatum
12 november 2025
Reageren t/m
21 oktober 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Beheerder Digitaal Projectarchief Rijkswaterstaat.

Als beheerder van het digitaal projectarchief binnen het project Wilhelminakanaal Sluis II ben je verantwoordelijk voor het beheer van de archivering in het document management systeem (DMS). Je voert activiteiten uit zoals registreren, metadateren, ordenen en classificeren van documenten en informatie. Daarnaast zorg je voor een actueel ordeningsplan, waardeer je dossiers, autoriseer je medewerkers en geef je training en opleiding aan (project)medewerkers. Je draagt bij aan een duurzame en toegankelijke informatiehuishouding en werkt volgens de richtlijnen van Rijkswaterstaat.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Opstellen en actueel houden van een autorisatiematrix en het verlenen en intrekken van autorisaties in het DMS.
  • Ontwikkelen van standaardweergaven en zoekvragen in het DMS op basis van de behoeften van medewerkers.
  • Instrueren van (nieuwe) projectmedewerkers zodat zij zelfstandig en adequaat hun taken op het gebied van documentbeheer en archiefvorming kunnen uitvoeren.
  • Toevoegen, ordenen, waarderen, selecteren en muteren van nieuwe (sub)dossiers binnen de ordeningsstructuur.
  • Actueel houden van alle documenten die bij het projectarchief horen.
  • Verplaatsen van documenten en/of (sub)dossiers binnen het DMS.
  • Opstellen en uitvoeren van een verbeterplan op basis van tussentijdse toetsen door Documentair Informatiemanagement (DIM).
  • Monitoren en zo nodig uitbreiden van de opslagcapaciteit van het DMS.
  • Melden van storingen in het DMS aan de ICT-helpdesk.
  • Inventariseren en melden van verbetervoorstellen voor applicaties in de vorm van functionele wensen.
  • Vervaardigen van voortgangsrapportages en dashboards en deze maandelijks bespreken met de manager projectbeheersing.
  • Voorbereiden van de site(s) voor overdracht naar het archief.
  • Afronden van projectfases en archiveren van relevante documenten tot dat moment.

Resultaat van de opdracht

  • Een ingericht projectarchief dat voldoet aan de gemaakte afspraken en de kwaliteitseisen van Rijkswaterstaat, waaronder ordening, waarderen, selecteren en toepassen van metadata.
  • Actuele middelen voor documentbeheer en archivering, zoals een autorisatiematrix, werkinstructies, handleidingen en een ordeningsstructuur.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • HBO denk- en werkniveau en/of een afgeronde MBO opleiding in het vakgebied van informatiemanagement of gelijkwaardige opleiding
  • Meer dan 2 jaar aantoonbare werkervaring met een Document Management Systemen (DMS) in het vakgebied van digitaal archiveren
  • Aantoonbare ervaring en kennis van (documentair) informatiebeheer en – dienstverlening, en het gebruik van informatiemanagement gerelateerde ICT-middelen
  • Kennis van relevante kaders en regelgeving (bijv. Woo, AVG, Aw, BIHR, Toepassingsmodel metadata)

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Naddy Gray

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 22-10-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Naddy via naddy@samenvijf.nl of 06 255 031 28.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 22-10-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Naddy via naddy@samenvijf.nl of 06 255 031 28.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Informatiebeheer
Den Haag
36 uur
HBO
27 oktober 2025
Nog 1 dagen om te reageren!