Deel deze vacature

Adviseur Huisvesting Erfgoed

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Delft
Uren
16 - 24 uur
Startdatum
01 december 2025
Reageren t/m
23 oktober 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Adviseur Huisvesting Erfgoed.

Ben jij een ervaren huisvestingsadviseur/programmamanager die de afdeling Erfgoed kan begeleiden bij de herhuisvesting naar twee locaties: het publieks- en werkgebouw Westvest 9 (Delft) en collectiegebouw Gantel 21 (Den Hoorn)? In deze rol zorg je ervoor dat de locaties geschikt zijn voor de wettelijke en publieksgerichte taken en werkprocessen, en dat de afdeling klaar is om de ruimten in gebruik te nemen. Je draagt bij aan een soepele overgang die de continuïteit van dienstverlening aan de stad en partners waarborgt.

Jouw verantwoordelijkheden

  • Inventarisatie en Programma van Eisen: Je brengt de behoeften en werkprocessen van Erfgoed in kaart en vertaalt deze naar een gedragen en toekomstbestendig (ruimtelijk en functioneel) Programma van Eisen voor werk-, kantoor- en publieksruimten. Je bewaakt de uitwerking hiervan tijdens het ontwerp- en verbouwproces.
  • Vertegenwoordiging in projectorganisatie: Je vertegenwoordigt Erfgoed in het ontwerp-, verbouw- en inrichtingsproces onder regie van de afdeling Vastgoed. Je werkt ‘van grof naar fijn’ en betrekt medewerkers om te zorgen dat de locaties bruikbaar en werkbaar zijn voor de taken en doelen van de afdeling.
  • Trekkers- en regierol verhuisplan: Je neemt de regie bij de totstandkoming en implementatie van het verhuisplan, inclusief de inrichting en ingebruikname van beide locaties. Je coördineert de afstemming met interne en externe partijen zoals architecten, aannemers, frontoffice, facilitair, ICT en collectie-experts.
  • Aansturing en advisering: Je stuurt binnen de afdeling Erfgoed werkgroepen aan en adviseert het afdelingsmanagement over keuzes.

Belangrijke resultaten

  • Een volledig ruimtelijk en functioneel Programma van Eisen voor Erfgoed Delft (gebruikersdeel).
  • Een gedragen verhuisplan.
  • De ingebruikname van beide locaties.

Overige informatie

De opdracht draagt bij aan een bestuurlijke opdracht en sluit aan bij het nieuwe publieks- en dienstverleningsconcept “Erfgoedlab” dat een integraal, publieksgericht toekomst- en ontwikkelperspectief biedt. Vernieuwing en doorontwikkeling van diensten maken onderdeel uit van de opdracht voor zover deze verbetering bieden door gebruik te maken van nieuwe mogelijkheden die de locaties en inrichting bieden.

De inzet bedraagt gemiddeld 16 uur per week, met mogelijke pieken tot 24 uur per week bij oplevering van het Programma van Eisen in de eerste helft van 2026. De opdracht heeft een looptijd van circa 3 jaar, inclusief nazorgfase na feitelijke verhuizing. Er is ruimte voor een praktische werkwijze door een duo of klein team.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je bent beschikbaar voor gemiddeld 16 tot 24 uur per week vanaf 01-12-2026
  • Je hebt ervaring met het vertalen van publieks- en/of dienstverleningsconcepten, zoals het Publieks- en dienstverleningsconcept ‘Erfgoedlab’, en werkprocessen naar concrete functionele en ruimtelijke eisen en werkafspraken
  • Je hebt aantoonbare ervaring met meerdere jaren of ten minste één vergelijkbaar succesvol afgerond project met het opstellen en uitwerken van een ruimtelijk en functioneel Programma van Eisen (PvE) voor een gebruiker
  • Je hebt ruime ervaring met het begeleiden van minimaal twee verander- en verhuistrajecten bij organisaties van ten minste 20 medewerkers, inclusief het betrekken van gebruikers en het voorbereiden van implementatie en overgang naar nieuwe werkwijzen in een dienstverlenende organisatie
  • Je hebt ervaring met het leiden van interactieve werksessies en co-creatieprocessen
  • Je hebt ervaring met het werken op het snijvlak van vastgoed, frontoffice, facilitair, ICT, management en primaire werkprocessen
  • Je geeft in de motivatiebrief een praktisch voorstel voor borging van de continuïteit van opgedane kennis en voortgang gedurende de gehele looptijd

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Ana Rosa Zoest

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 24-10-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 06 214 614 10.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 24-10-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 06 214 614 10.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Technisch Adviseur Keringen
Stellendam
32 - 36 uur
HBO
14 november 2025
Reageer alleen vandaag nog!
Business Analist II
Amsterdam
38 uur
HBO
10 november 2025
Reageer alleen vandaag nog!