Deel deze vacature

Projectleider Wetten

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Steenbergen
Uren
34 uur
Startdatum
01 november 2025
Reageren t/m
19 oktober 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Projectleider Wetten.

Ben jij een ervaren projectleider die graag de regie neemt over complexe projecten met een juridische en technische component? Voor de gemeente Steenbergen zoeken wij een Projectleider Wetten die verantwoordelijk is voor de aansturing, planning, voortgang en coördinatie van het project rondom de implementatie van het platform eData. Dit platform ondersteunt de gemeente bij het voldoen aan de wettelijke verplichtingen vanuit de Wet open overheid (Woo) en andere relevante wet- en regelgeving.

Jouw verantwoordelijkheden

  • Opstellen en uitvoeren van het plan van aanpak: Je brengt de huidige situatie in kaart, inclusief processen, systemen en data, en definieert concrete acties per fase van het project, van inventarisatie tot uitvoering en evaluatie.
  • Risico- en impactanalyse: Je identificeert potentiële risico’s zoals juridische sancties, reputatieschade en financiële consequenties en zorgt voor passende mitigatie.
  • Stakeholdermanagement: Je zorgt voor effectieve communicatie en afstemming met interne afdelingen en externe partijen om draagvlak te creëren en de noodzakelijke veranderingen succesvol door te voeren.
  • Afstemming met concernmanagement: Je stemt strategische keuzes en randvoorwaarden af met het hogere management om een samenhangende en gedragen aanpak te waarborgen.

Wat ga je doen?

Je bent de spil in het project en draagt de eindverantwoordelijkheid voor het behalen en implementeren van de wettelijke verplichtingen. Je integreert alle relevante afdelingen binnen één samenhangende aanpak, waarbij je aandacht hebt voor juridische zaken, webbeheer, communicatie, kanaalstrategie en implementatie. Je werkt nauw samen met de informatieadviseur en zorgt dat het publicatieproces van documenten wordt geprofessionaliseerd, gestandaardiseerd en geautomatiseerd via koppelingen met systemen zoals Corsa, SharePoint, DSO, DROP en de landelijke Woo-voorziening.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Minimaal een afgeronde HBO opleiding
  • Aantoonbare kennis van wet en regelgeving en gemeentelijke processen

Deze functie is geschikt voor ZZP’ers

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Naddy Gray

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 20-10-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Naddy via naddy@samenvijf.nl of 06 255 031 28.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 20-10-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Naddy via naddy@samenvijf.nl of 06 255 031 28.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.