Deel deze vacature

Adviseur Inkoop en Contracten

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Arnhem
Uren
32 - 36 uur
Startdatum
12 november 2025
Reageren t/m
21 oktober 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Adviseur Inkoop en Contracten.

Als Adviseur Inkoop ben je verantwoordelijk voor de uitvoering, ondersteuning, analyses en advisering binnen het inkoopproces voor infrastructurele werken en ingenieurs- en adviesdiensten. Je bereidt contracten voor en/of adviseert bij de realisatie ervan, met een focus op het inkooptraject. Hierbij houd je rekening met inkoopstrategieën, actuele kaders en wet- en regelgeving, waarbij het beleid van Rijkswaterstaat leidend is. Je levert de inkoopinhoudelijke kant van contracten en ziet toe op de consistentie van het geheel. Daarnaast organiseer je het aanbestedingsproces en stem je efficiënt en klantgericht af met diverse teams binnen Rijkswaterstaat. Je adviseert bij de uitvoering over de naleving van contracten en contractwijzigingen, ondersteunt de contractmanager bij het wijzigingsproces en bent verantwoordelijk voor inkoopafwegingen, meerwaardetoetsen en marktscans waar van toepassing.

Werkzaamheden

  • Voorbereiden en adviseren bij contracten voor onderhoud aan droge infrastructuur van hoofdwegen in Oost-Nederland.
  • Organiseren van het aanbestedingsproces in samenwerking met verschillende teams.
  • Adviseren over naleving van contracten en contractwijzigingen.
  • Ondersteunen van de contractmanager bij wijzigingsprocessen.
  • Uitvoeren van inkoopafwegingen, meerwaardetoetsen en marktscans.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je hebt minimaal hbo-werk- en denkniveau
  • Je hebt een afgeronde opleiding op het gebied van inkoop, zoals NEVI 1 of 2, of gelijkwaardig
  • Je hebt minimaal 3 jaar recente relevante ervaring met contractvoorbereiding, aanbesteding en realisatie van projecten (E&C/D&C onder UAG GC) in de GWW-sector
  • Je bent in staat een Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) met screeningspunten 11, 12, 13 en 41 te overleggen binnen 6 weken na aanvang van de opdracht
  • Je tekent na gunning de Integriteitsverklaring Rijk voor externen
  • Je bent analytisch en accuraat
  • Je bent proactief en oplossingsgericht
  • Je bent communicatief vaardig en kunt snel schakelen
  • Je bent resultaatgericht, aanspreekbaar en dienstverlenend
  • Je bent integer en verbindend
  • Je herkent je in de kernwaarden betrokken, samenwerkingsgericht en daadkrachtig

Wensen

  • Ervaring met contractvoorbereiding, aanbesteding en realisatie van ‘droge’ onderhoudsprojecten (E&C/D&C onder UAG-GC) in de GWW-sector
  • Kennis van de bedrijfsvoering binnen Rijkswaterstaat en ervaring met TenderNed
  • Ervaring met toepassingen zoals Grip, SharePoint/Connect, etc

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Ana Rosa Zoest

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 22-10-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 06 214 614 10.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 22-10-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 06 214 614 10.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Business Analist
Den Haag
24 uur
HBO
03 november 2025
Reageer alleen vandaag nog!
Inkoopadviseur
Krimpen aan den IJssel
20 uur
HBO
01 oktober 2026
Reageer alleen vandaag nog!