Deel deze vacature

Consulent Inkomen

Opleidingsniveau

HBO

Locatie

Meppel

Uren

36 uur

Startdatum

1 mei 2023

Deze vacature is met succes ingevuld.

dit ga je doen

We zoeken voor de gemeente Meppel een Consulent Inkomen. 

Je gaat werken in een team van inkomensconsulenten, medewerkers van de uitkeringen administratie, kwaliteitsmedewerkers en ondersteuners Sociaal Domein.

De werkzaamheden liggen op het gebied van Inkomen/Poortwachter, waarbij je onderdeel uitmaakt van het team Kwaliteit & Ondersteuning in het Sociaal Domein. Hierbij is het belangrijk dat er verbinding gezocht wordt met collega’s werkzaam op WMO, Jeugd én Participatie. Deze collega’s zijn ondergebracht in de andere teams binnen het Sociaal Domein.
Concreet zijn je taken: 

  • Je behandelt aanvragen levensonderhoud, bijzondere bijstand en minimaregelingen in het kader van de participatiewet en de gemeentelijke regelgeving af.
  • Je bewaakt streng maar rechtvaardig de toegangspoort van de sociale zekerheid.
  • Je onderzoekt zakelijk, zorgvuldig en doortastend of iemand recht heeft op een uitkering/regeling m.b.v. intakegesprekken, bureauonderzoek en huisbezoeken
  • Je beheert je eigen caseload, waarbij je o.a. verantwoordelijk bent voor heronderzoeken, wijzigingen en boeten.
  • Je werkt intensief samen met andere collega’s van het Sociaal Domein, zoals consulenten Participatiewet, Wet maatschappelijke ondersteuning en de Jeugdwet, uitvoeringsregisseurs, handhavers en schuldhulpcoaches. 
  • Je rapporteert correct en volledig over de afhandeling van aanvragen in ons administratief systeem (Suite4WIZ).

Samenvijf: tijd voor iets nieuws
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je bent minimaal in het bezit van een afgeronde HBO opleiding in de richting MER, rechten, SJD of Social Work;
  • Je beschikt minimaal over 1 jaar werkervaring, opgedaan in de afgelopen 3 jaar als inkomensconsulent bij een gemeente of IGSD (intergemeentelijke Sociale Dienst);
  • Je beschikt over vaktechnische kennis van de Participatiewet aangetoond door een training, cursus of aanvullende opleiding welke is afgerond in de afgelopen 3 jaar.

Waarom samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer)

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉)

Ontwikkelings­mogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden

tijd voor iets nieuws

Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Heb je interesse?

Heb je interesse? We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 28-04-2023.

Wil je meer informatie over de vacature of wil je direct iemand spreken? Bel, Whatsapp of mail met Kim (06-29416680 of kim@samenvijf.nl). Lees hier wat het betekent om bij Samenvijf te werken. Sluit deze vacature (nu nog) niet volledig aan bij je profiel? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Solliciteer hier

Heb je interesse? We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 28-04-2023.

Wil je meer informatie over de vacature of wil je direct iemand spreken? Bel, Whatsapp of mail met Kim (06-29416680 of kim@samenvijf.nl). Lees hier wat het betekent om bij Samenvijf te werken. Sluit deze vacature (nu nog) niet volledig aan bij je profiel? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Deel deze vacature

Het sollicitatieproces

1

Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.

2

We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.

3

Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.

4

Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.

5

Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

juridisch adviseur bezwaar
WO
24 uur
Bovenkarspel
12 mei 2025
Duurzaamheidsmakelaar
MBO/HBO
20 uur
Tilburg
1 juni 2025
Medewerker gebouwenbeheer
HBO
32 uur
Valkenswaard
12 mei 2025

Job Alert

Wil je altijd op de hoogte zijn van onze nieuwe vacatures?

Direct op de hoogte zijn van de nieuwste vacatures? Schrijf je snel in!