Deel deze vacature

Senior Medewerker Financieel Informatiemanagement

Opleidingsniveau
HBO/WO
Locatie
Groningen
Uren
24 uur
Startdatum
03 november 2025
Reageren t/m
09 oktober 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een senior medewerker financiën voor een tijdelijke opdracht van maximaal 5 maanden. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het coördineren van de totstandkoming van de 12-maandsrapportage over 2025 en ondersteun je de doorontwikkeling van de directie ICT. Dit houdt in dat je de bedrijfsvoeringsrapportages (financiën en HR) aanpast in lijn met de verwachte organisatiewijziging per 1 januari 2026, waarbij je de rol van thematrekker bedrijfsvoering vervult.

Daarnaast voer je werkzaamheden uit rondom de maandelijkse bedrijfsvoeringsrapportages en de portfolio, waaronder urenbudgetten en realisaties.

Verantwoordelijkheden

  • Coördineren van proces en inhoud van de 12-maandsrapportage 2025
  • Ondersteunen van de doorontwikkeling van de directie ICT en aanpassen van bedrijfsvoeringsrapportages
  • Uitvoeren van werkzaamheden bij het opstellen en bespreken van maandelijkse bedrijfsvoeringsrapportages
  • Beheren van portfolio gerelateerde taken zoals urenbudgetten en realisaties
  • Intensieve afstemming met opdrachtgever, collega’s Financiën en managementadvies, en leden van het MT-ICT
  • Zelfstandig en proactief sturen op resultaat en proces
  • Bijdragen met inhoudelijke expertise

Werkomgeving

Je werkt binnen een klein, hecht team Financieel Informatie Management (FIM) dat verantwoordelijk is voor informatievoorziening over uren en geld met betrekking tot zowel de continuïteit als projecten. Samen met managementadviseurs verzorg je bestuurlijke P&C-producties zoals de 12-maandsrapportage.

De organisatie werkt sinds 2016 agile en sinds 2022 scaled agile (SAFe). De structuur wordt aangepast naar een klantgerichte en product/dienstgerichte inrichting, ondersteund door ontwikkelwaardestromen. Je draagt bij aan het evalueren en herstructureren van producten en processen vanuit verschillende perspectieven zoals strategie, portfolio management, planning control en resource management.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Minimaal 5 jaar ervaring met Academisch werk- en denkniveau
  • Minimaal 2 jaar ervaring op gebied van de planning- en controlcyclus, b.v.k. bij het Rijk: coördineren totstandkoming P&C-producties (proces en inhoud)
  • Minimaal 3 jaar ervaring met organisatie inrichting en besturing, procesverbetering en optimalisatie
  • Grote mate van zelfstandigheid en pro-activiteit
  • Ervaring met coördinatie en sturing op zowel resultaat als proces
  • Inhoudelijke expertise op het gebied van financiën en bedrijfsvoering
  • Ervaring met agile en SAFe/Agile methodieken is een pré
  • Vaardigheid in het samenwerken met diverse stakeholders binnen een ICT-omgeving

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Ana Rosa Zoest

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 10-10-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 06 214 614 10.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 10-10-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 06 214 614 10.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Financieel Adviseur Fysiek Domein

Waalwijk
36 uur
HBO
21 oktober 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Senior Medewerker Financieel Informatiemanagement

Groningen
40 uur
HBO/WO
03 november 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Financieel Adviseur

Deurne
32 uur
HBO
01 november 2025
Nog 1 dagen om te reageren!