Deel deze vacature

Interim Manager Omgevingsontwikkeling

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Hellendoorn
Uren
28 - 32 uur
Startdatum
01 november 2025
Reageren t/m
12 oktober 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Interim Manager Omgevingsontwikkeling.

Als zelfstandig adviseur binnen de afdeling Omgevingsontwikkeling ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen van een goede structuur en het versterken van de uitvoeringskracht rondom de woningbouwopgave. Je werkt aan de verdere implementatie van de Omgevingswet en draagt bij aan de doorontwikkeling van de afdeling richting een toekomstbestendige organisatie.

Jouw verantwoordelijkheden

  • Organisatieanalyse: Je voert een analyse uit van de huidige situatie op het gebied van structuur, processen, samenwerking, prestaties en werkhouding.
  • Structuur en samenwerking: Je versterkt het eigenaarschap en de samenwerking binnen het team, brengt structuur aan in rollen, taken en verantwoordelijkheden en legt werkprocessen en prioriteiten vast om voorspelbaarheid en efficiëntie te bevorderen.
  • Professionalisering en advies: Je draagt bij aan de professionalisering van de afdeling, stelt een analyse- en adviesrapport op over de gewenste structuur en werkwijze en ontwikkelt een implementatieplan inclusief fasering en benodigde capaciteit.
  • Woningbouwopgave en Omgevingswet: Je adviseert over de borging van de woningbouwopgave binnen de nieuwe structuur en stelt een plan van aanpak op voor de verdere implementatie van de Omgevingswet binnen de gemeente.
  • Bestuurlijk en directieadvies: Je levert strategisch en operationeel advies aan bestuur en directie door middel van een adviesrapport.

Werkomgeving

Je werkt zelfstandig binnen de overeengekomen opdracht en onderhoudt samenwerking met andere afdelingen en het management. De dagelijkse operationele leidinggevende taken worden binnen het team belegd. De afdeling Omgevingsontwikkeling bestaat uit een multidisciplinair team met expertise op het gebied van ruimtelijke ontwikkeling en vergunningverlening en bevindt zich in een fase van doorontwikkeling.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als adviseur in de afgelopen 10 jaar in het fysieke domein (RO, vergunningen of vergelijkbaar)
  • Aantoonbare werkervaring met het aanbrengen van structuur en cultuurverandering binnen een gemeentelijke organisatie
  • Met woningbouwopgaven en bestuurlijke advies in een politiek-bestuurlijke context
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van RO / planologie
  • Aantoonbaar afgeronde cursus / opleiding op het gebied van organisatieverandering

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Ana Rosa Zoest

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 13-10-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 06 214 614 10.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 13-10-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 06 214 614 10.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Strategisch Adviseur Grondzaken Powerport

Moerdijk
24 uur
WO
20 oktober 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Kwartiermaker Financiën

Hilvarenbeek
24 uur
HBO
20 oktober 2025
Nog 1 dagen om te reageren!

Adviseur Maatregelen Wolvenpreventie

Zwolle
HBO
01 december 2025
Nog 1 dagen om te reageren!