Deel deze vacature

Medewerker Personeels-en Salarisadministratie

Opleidingsniveau
MBO/HBO
Locatie
Oud-Beijerland
Uren
32 - 36 uur
Startdatum
30 oktober 2025
Reageren t/m
08 oktober 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Medewerker Personeels-en Salarisadministratie.

Als medewerker personeels- en salarisadministratie ben jij het aanspreekpunt binnen jouw vakgebied en voer je alle administratieve werkzaamheden uit rondom instroom, doorstroom en uitstroom van medewerkers. Je bent verantwoordelijk voor de volledige salarisadministratie, waaronder het correct verwerken van mutaties, het importeren en verwerken van gegevens in het salarissysteem Motion, de voorbereiding, invoer en nacontrole van de salarisverwerking.

Daarnaast ondersteun je de verzuimspecialist bij de uitvoering en bewaking van de Wet Poortwachter en werk je nauw samen met andere teams zoals HRM en Financiën.

Jouw werkzaamheden

  • Verzorgen van diverse taken rondom verzuimadministratie, zoals het opstellen van brieven over loondoorbetalingen, reiskosten en meldingen aan het UWV;
  • Maandelijkse salarisverwerking inclusief het verzorgen van afdrachten pensioen, loonafgifte en loonjournaalposten;
  • Opstellen van brieven, arbeidscontracten en werkgeversverklaringen en het archiveren van documenten in digitale personeelsdossiers;
  • Fungeren als aanspreekpunt voor medewerkers en teammanagers;
  • Aanvragen van uitkeringen bij het UWV (zoals WAZO, ouderschapsverlof, WIA) en bewaken van aflopende contracten en jubilea;
  • Uitvoeren van ondersteunende taken op het gebied van interne controles gericht op risicobeheersing en rechtmatigheid;
  • Verantwoordelijk voor de voortgangsbewaking binnen het administratieve proces.

Over de functie

Je komt te werken in een team Personeels- en Salarisadministratie bestaande uit een senior medewerker en vier medewerkers PSA. Deze tijdelijke functie is onderdeel van een project waarbij het huidige salarissysteem wordt vervangen door een nieuw HRM-salarissysteem (Youforce van Visma). Hierdoor wordt het team tijdelijk versterkt om de overgang soepel te laten verlopen en de kwaliteit van de salarisadministratie te waarborgen.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je hebt een mbo 4 opleiding, eventueel met een praktijkdiploma Loonadministratie (PDL)
  • Je hebt enkele jaren ervaring in een vergelijkbare functie
  • Je bent op de hoogte van wet- en regelgeving binnen jouw vakgebied (salarissen, personeelszaken, wet Poortwachter, HR en Payroll)
  • Je bent digitaal en systeemvaardig (MS365/Excel/Teams)
  • Je hebt kennis en ervaring van de salarispakketten Motion
  • Je hebt kennis en ervaring van Youforce (Visma) (pré)
  • Je wordt blij van een servicegerichte en open omgeving, omdat dit het beste bij je past
  • Je bent nieuwsgierig naar nieuwe mogelijkheden en handelt proactief naar vernieuwing en verbetering in je werk
  • Je communiceert makkelijk op diverse niveaus, bent probleemoplossend en gericht op kwaliteit en resultaten
  • Je bent integer en je weet om te gaan met vertrouwelijke informatie
  • Je bent in staat snel te schakelen tussen verschillende werkzaamheden, je weet prioriteiten te stellen en hebt oog voor detail

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Ana Rosa Zoest

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 09-10-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 06 214 614 10.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 09-10-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 06 214 614 10.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Verzuimcoach

Flushing
16 uur
HBO
30 oktober 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Interim Personeelsadviseur

Nederweert
28 uur
HBO
01 november 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Senior HR- en Organisatieadviseur

Oosterwolde
32 - 36 uur
WO
13 oktober 2025
Nog 1 dagen om te reageren!