Deel deze vacature

Subsidie Administrateur

Opleidingsniveau
MBO
Locatie
Rotterdam
Uren
36 uur
Startdatum
27 oktober 2025
Reageren t/m
05 oktober 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Subsidie Administrateur. 

Als Subsidie Administrateur ben jij verantwoordelijk voor het efficiënt en nauwkeurig verwerken van subsidieaanvragen en subsidievaststellingen binnen de gemeente Rotterdam. Je werkt in teamverband en zorgt ervoor dat alle werkprocessen rondom subsidies soepel verlopen.

Je taken bestaan onder andere uit:

  • Ontvangen en registreren van subsidieaanvragen, verzoeken tot vaststelling en tussentijdse rapportages;
  • Versturen van ontvangstbevestigingen;
  • Aanmaken en wijzigen van nieuwe crediteuren via digitale meldingen;
  • Uitvoeren van formele toetsen bij subsidieaanvragen en verzoeken tot vaststelling;
  • Zorgdragen voor (digitale) dossiervorming en bewaking op ontbrekende stukken;
  • Toevoegen van ingekomen brieven, stukken en e-mails aan het subsidiedossier;
  • Goedkeuren van betaalregels;
  • Controleren van beschikkingen en doorzetten van schikkingen naar het subsidieloket;
  • Telefonisch en schriftelijk beantwoorden van vragen over administratieve zaken en procedures;
  • Versneld afsluiten van dossiers;
  • Ondersteunen van accounthouders bij piekmomenten, zoals rappel- en uitstelbrieven;
  • Controleren van uitgaande subsidiebetalingen.

Jouw profiel

Wij zoeken een bevlogen collega die zich thuis voelt in een dynamisch team. Je hebt ervaring met Oracle Cloud en subsidieadministraties, inclusief de relevante wet- en regelgeving. In deze rol ben je proactief, accuraat en leergierig. Je kunt zelfstandig werken en durft initiatief te nemen. Je staat stevig in je schoenen en hebt geen moeite met werken onder tijdsdruk, gezien de wettelijke behandeltermijnen.

Daarnaast pas je je gemakkelijk aan geldende regels en procedures aan en voer je telefonisch contact met burgers en instanties over subsidieregelingen en de status van aanvragen. Je zet je in om de kwaliteit van de werkzaamheden continu op een hoog niveau te houden.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je bent in het bezit van een afgeronde Mbo 4-opleiding, op het gebied van financieel, economisch of juridisch gebied
  • Je hebt kennis en werkervaring met Oracle Cloud (Subsidies)
  • Je hebt ervaring met het primaire proces waar subsidiebeleid wordt gemaakt
  • Je hebt kennis van de Algemene Wet Bestuursrecht (Awb)
  • Je beschikt over kennis werkervaring op het gebied van financiële administratie
  • Je hebt kennis en werkervaring met relevante softwarepakketten (o.a. Office / Cognos)
  • Affiniteit met wet- en regelgeving

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Naddy Gray

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 06-10-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Naddy via naddy@samenvijf.nl of 06 255 031 28.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 06-10-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Naddy via naddy@samenvijf.nl of 06 255 031 28.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Werkvoorbereider niet-woningen

Rotterdam
24 - 36 uur
MBO/HBO
28 oktober 2025

Secretaris Financiën

Den Haag
32 uur
HBO
13 oktober 2025

Secretaris Afdeling Informatiediensten

Den Haag
36 uur
HBO
13 oktober 2025