Deel deze vacature

Adviseur Documentmanagement

Opleidingsniveau
MBO/HBO
Locatie
Goes
Uren
36 uur
Startdatum
01 oktober 2025
Reageren t/m
28 september 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Adviseur Documentmanagement. 

Als Adviseur Documentmanagement ben je verantwoordelijk voor het beheer van de archivering in het Document Management Systeem (DMS) binnen het projectteam. Je voert activiteiten uit zoals het registreren, metadateren, ordenen en classificeren van documenten. Daarnaast zorg je voor een actueel ordeningsplan, waardeer je dossiers, autoriseer je medewerkers en geef je trainingen.

Een belangrijk onderdeel van je rol is het coachen van projectmedewerkers, zodat zij zich bewust zijn van hun taken en verantwoordelijkheden rondom documentbeheer en archiefvorming en deze op een adequate wijze uitvoeren.

Werkzaamheden

  • Opstellen en actueel houden van een autorisatiematrix.
  • Verlenen en intrekken van autorisaties voor het gebruikte DMS.
  • Maken van relevante standaardweergaven of zoekvragen in het DMS op basis van de behoeften van medewerkers.
  • Instrueren van (nieuwe) projectmedewerkers zodat zij hun taken zelfstandig en adequaat kunnen uitvoeren.
  • Toevoegen, ordenen, waarderen, selecteren en muteren van nieuwe (sub)dossiers binnen de ordeningsstructuur.
  • Actueel houden van alle documenten die bij het beheren van het projectarchief horen.
  • Verplaatsen van documenten en/of (sub)dossiers.
  • Toezien op het juist verwerken van inkomende, interne en uitgaande documenten en het tijdig beschikbaar stellen van de juiste informatie.
  • Melden van storingen aan Lokaal Functioneel Beheer (LFB).
  • Inventariseren en melden van verbetervoorstellen voor applicaties in de vorm van functionele wensen.

Resultaat van de opdracht

  1. Een ingericht projectarchief volgens de afspraken met de opdrachtgever en conform de kwaliteitseisen van Rijkswaterstaat, waaronder ordening, waarderen, selecteren en metadata.
  2. Actuele middelen voor het documentbeheer en de archivering, zoals een autorisatiematrix, werkinstructies, handleidingen en ordeningsstructuur.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je hebt HBO denk- en werkniveau en/of een afgeronde MBO-opleiding in het vakgebied van informatiemanagement of een gelijkwaardige opleiding
  • Je hebt meer dan 2 jaar aantoonbare werkervaring met het werken met een Document Management Systeem (DMS) en in het vakgebied van digitaal archiveren
  • Je hebt ervaring met en kennis van (documentair) informatiebeheer en -dienstverlening, en het gebruik van DIM-gerelateerde ICT-middelen
  • Je kunt zelfstandig werkinstructies en handreikingen opstellen

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Naddy Gray

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 29-09-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Naddy via naddy@samenvijf.nl of 06 255 031 28.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 29-09-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Naddy via naddy@samenvijf.nl of 06 255 031 28.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Documentalist

Utrecht
36 uur
HBO
20 oktober 2025
Nog 1 dagen om te reageren!

Documentalist (Architect)

Utrecht
36 uur
HBO
20 oktober 2025
Nog 1 dagen om te reageren!

Adviseur Documentmanagement

Middelburg
32 - 36 uur
MBO/HBO
20 oktober 2025