Deel deze vacature

Kwaliteitsmedewerker Sociaal Domein

Opleidingsniveau

HBO/WO

Locatie

Budel

Uren

18 uur

Startdatum

1 april 2023

Deze vacature is met succes ingevuld.

dit ga je doen

We zoeken voor de gemeente Cranendonck een Kwaliteitsmedewerker Sociaal Domein. 

Als Kwaliteitsmedewerker Sociaal Domein zorg je er primair voor dat de bedrijfsvoering op processueel/inhoudelijk niveau en kwaliteitszorg binnen het sociaal domein of onderdelen daarvan op een hoog peil komen en blijven. Het samenwerken met uitvoerende-, beleidsmatige- en management onderdelen van de organisatie is je kracht en passie, want  ‘samen’ geef je vorm aan de veranderopgave(n) binnen het sociaal domein. Je bent een partner voor interne partijen en denkt in belangen, verantwoordelijkheden en resultaten vanuit de kwaliteitsvisie zoals opgenomen in het kwaliteitsplan. Je benadert vraagstukken met een open, nieuwsgierige houding en kunt daarin zowel strategisch als praktisch te werk gaan. 

Je zal te werk gaan met de volgende werkzaamheden/verantwoordelijkheden: 

  • Coachen, adviseren, instrueren en begeleiden van Wmo consulenten en overige medewerkers op het vlak van resultaatgerichtheid, rechtmatigheid, efficiëntie en effectiviteit van uitvoeringsprocessen;
  • Bewaken en verbeteren van de inhoudelijke en juridische kwaliteit van beschikkingen/besluiten in het kader van de Wmo zodat beslissingen gefundeerd en juist genomen (kunnen) worden;
  • Verrichten van alle voorkomende werkzaamheden met betrekking tot het toetsen en de kwaliteitscontrole van de uitvoerende processen met betrekking tot de Jeugdwet en het doen van verbetervoorstellen;
  • Het uitvoeren van themacontroles en steekproeven;
  • Opstellen van rapportages voor het management naar aanleiding van de controle bevindingen;
  • Communiceren over wijzigingen in wet- en regelgeving naar de medewerkers inzake het toepassen van de wet en het vertalen daarvan naar (werk)instructies en uitvoeringsrichtlijnen;
  • Verantwoordelijk zijn voor kwaliteit van de documentatie binnen de producten die de afdeling levert en het leveren van een bijdrage aan de kwaliteit van de administratieve organisatie (AO) waaronder procesontwerp, -actualisatie en inrichting van applicaties;
  • Het bieden van ondersteuning bij en meedenken over de implementatie en uitvoering van beleid;
  • Het fungeren als inhoudelijke vraagbaak voor het team en het initiëren van inhoudelijke werkoverleggen waarbij casuïstiek (ook) aan de orde komt.

Samenvijf: tijd voor iets nieuws
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je beschikt over een door opleiding en/of werkervaring verkregen (aantoonbaar) Hbo+ niveau;
  • Je beschikt over uitstekende en actuele kennis van de Wmo wet- en regelgeving;
  • Je beschikt over kennis van processen in de bedrijfsvoering en administratieve organisatie.

 

Waarom samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer)

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉)

Ontwikkelings­mogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden

tijd voor iets nieuws

Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Heb je interesse?

Heb je interesse? We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 31-03-2023.

Wil je meer informatie over de vacature of wil je direct iemand spreken? Bel, Whatsapp of mail met Kim (06-29416680 of kim@samenvijf.nl). Lees hier wat het betekent om bij Samenvijf te werken. Sluit deze vacature (nu nog) niet volledig aan bij je profiel? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Solliciteer hier

Heb je interesse? We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 31-03-2023.

Wil je meer informatie over de vacature of wil je direct iemand spreken? Bel, Whatsapp of mail met Kim (06-29416680 of kim@samenvijf.nl). Lees hier wat het betekent om bij Samenvijf te werken. Sluit deze vacature (nu nog) niet volledig aan bij je profiel? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Deel deze vacature

Het sollicitatieproces

1

Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.

2

We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.

3

Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.

4

Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.

5

Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Beleidsadviseur monumenten
HBO
32 uur
Almere
2 juni 2025
Beleidsadviseur Mobiliteit
HBO
24 uur
Weert
2 juni 2025
Medewerker Klant Contact Centrum
MBO
20 uur
Bilthoven
26 mei 2025

Job Alert

Wil je altijd op de hoogte zijn van onze nieuwe vacatures?

Direct op de hoogte zijn van de nieuwste vacatures? Schrijf je snel in!