Deel deze vacature

Teamleider Competence Center S&OP

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Rotterdam
Uren
24 uur
Startdatum
24 november 2025
Reageren t/m
23 september 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Teamleider Competence Center S&OP. 

Jouw rol als Teamleider Competence Center S&OP
Je geeft leiding aan het Competence Center S&OP, een team van 18 specialisten bestaande uit S&OP specialisten, S&OE specialisten, Model Builders Anaplan, een Strategisch Projectleider, extern consultants en risico analisten. Je begeleidt en bestuurt dit team voor een periode van een half jaar, waarbij je vooral focust op persoonlijke aandacht, individuele sturing en teambuilding.

Je bent verantwoordelijk voor het monitoren van het behalen van resultaten, het zorgen dat tijdig besluiten worden genomen door de juiste collega’s en het signaleren van knelpunten wanneer dat nodig is. Je ondersteunt het team bij het prioriteren van werkzaamheden om een gezonde werkdruk te behouden.

Werkomgeving en samenwerking
Het team staat midden in de organisatie en werkt nauw samen met diverse stakeholders zoals Business Control, Group Control, vier operationele afdelingen, Asset Management, Supply Chain en IT.

Werkzaamheden
Het team richt zich op tactische besturing via Sales Operations Planning (S&OP), het Strategisch Investeringsplan (SIP), de Maakbaarheidsanalyse binnen het Strategisch Planproces en Sales Operations Execution (S&OE). Daarnaast zijn de risico analisten verantwoordelijk voor risicoanalyses van assets die input leveren voor portfolio management. Een belangrijke ontwikkeling is de implementatie van Enterprise Performance Management (EPM/IBP), waarbij het team samenwerkt met een programmateam en collega’s van andere afdelingen. Tijdens jouw leidinggevende periode zal veel aandacht uitgaan naar de aankomende maakbaarheidsanalyse, EPM en de verdere professionalisering van S&OP.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je hebt minimaal een aantoonbare afgeronde HBO opleiding
  • Je hebt aantoonbare ervaring als leidinggevende van teams met specialisten en bent een echte people manager, zowel op individueel als teamniveau
  • Je bent resultaatgericht en kunt goed richting en sturing geven
  • Je beweegt je gemakkelijk in een complexe omgeving met veel stakeholders en weet voortgang te boeken en besluiten te nemen

Pre’s

  • Kennis van Stedin is een pré
  • Ervaring met S&OP, EPM, IBP en S&OE is eveneens een pré

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Mylene Kempers

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 24-09-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Mylene via mylene@samenvijf.nl of 06 294 166 80.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 24-09-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Mylene via mylene@samenvijf.nl of 06 294 166 80.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Senior CI Analist en Scrum Master

Amsterdam
38 uur
HBO
13 oktober 2025
Deze publicatie is verlopen.

Interim Directeur Informatie- en Procesmanagement

Utrecht
36 uur
WO
01 november 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Gebieds- en Procesmanager

Amersfoort
24 uur
HBO
15 oktober 2025
Reageer alleen vandaag nog!