Deel deze vacature

Projectcontroller

Opleidingsniveau
HBO/WO
Locatie
Stichtse Vecht
Uren
32 uur
Startdatum
29 september 2025
Reageren t/m
18 september 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Projectcontroller. 

Als projectcontroller binnen de gemeente Stichtse Vecht ondersteun je projectleiders bij het financieel beheer van projecten in de buitenruimte, zoals investeringen, grondexploitaties en kostenverhaal. Je faciliteert goede besluitvorming door het beschikbaar stellen van betrouwbare (financiële) stuurinformatie.

Je bent verantwoordelijk voor het opstellen van betrouwbare projectrapportages, het bewaken van budgetten, het signaleren van risico’s en het adviseren van projectleiders en management over beheersmaatregelen en verbeteringen in (administratieve) processen. Je vormt een verbindende schakel tussen de operationele uitvoering binnen projectteams, strategische besluitvorming en bestuurlijke verantwoording.

Verantwoordelijkheden

  • Fungeren als sparringpartner en ondersteunen van projectleiders bij het opstellen, bewaken en bijstellen van projectbudgetten en -prognoses.
  • Voorbereiden en vormgeven van de boekhoudkundige verwerking van projecten volgens regelgeving in het BBV en andere relevante regelgeving in de uitvoeringsfase.
  • Signaleren van financiële risico’s en afwijkingen en adviseren over beheersmaatregelen.
  • Monitoren of projecten binnen vooraf bepaalde kaders (budgettair en operationele scope) worden uitgevoerd.
  • Controleren en analyseren van nacalculaties en projectresultaten en deze vertalen naar (procesmatige) verbetervoorstellen.
  • Verzorgen van maand-, kwartaal- en jaarrapportages op projectniveau voor besluitvorming door management, directie en bestuur.
  • Bijdragen aan het verbeteren van processen en systemen rondom projectbeheersing.
  • Bewaken van naleving van interne controleprocedures en subsidievoorwaarden.
  • Leveren van input vanuit projecten voor de bestuurlijke planning- en controlcyclus (zoals Kadernota, Programmabegroting, Bestuursrapportage en Jaarrekening).

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Afgeronde hbo- of wo-opleiding in bedrijfseconomie, accountancy, bedrijfskunde of vergelijkbaar
  • Minimaal 3 jaar relevante werkervaring in projectcontrol en/of gemeentefinanciën en/of sterke affiniteit met financiën en aantoonbaar relevante ervaring met ruimtelijke projecten

Competenties

  • Analytisch sterk en in staat om complexe financiële data te vertalen naar heldere adviezen
  • Bereidheid om relevante (financiële en niet-financiële) regelgeving, parameters, kengetallen en systematieken toe te passen op calculatie, verwerking en beoordeling van projecten
  • Proactief en zelfstandig, maar ook een teamspeler
  • Communicatief vaardig en in staat om op verschillende organisatorische niveaus te schakelen, met het vermogen om verbinding te leggen en te onderhouden binnen de organisatie
  • Kritisch, integer en nauwkeurig

Deze functie is niet geschikt voor ZZP’ers

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 19-09-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 06 214 614 10.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 19-09-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 06 214 614 10.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Medewerker Zuiveringsheffing Bedrijven

Gelderland
32 - 36 uur
HBO/WO
10 oktober 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Teammanager Financiën en Control / Verandermanager

De Bilt
32 uur
HBO/WO
01 oktober 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Financieel Adviseur

Vijfheerenlanden
32 - 36 uur
HBO
01 oktober 2025
Reageer alleen vandaag nog!