Deel deze vacature

Medior Procesbeschrijver #

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
De Bilt
Uren
32 - 36 uur
Startdatum
29 september 2025
Reageren t/m
11 september 2025

Dit ga je doen

Functieomschrijving

Als Procesbeschrijver binnen het Cluster Interne Beheersing ga je aan de slag met het beschrijven en modelleren van verschillende werkprocessen, zoals op financieel gebied en op klantcontactgebied. Je voert gesprekken met procesdeskundigen om processen in kaart te brengen en initieert en faciliteert risico sessies waarin risico’s en SMART beheermaatregelen worden vastgelegd. Je bent ervaren in het modelleren van processen en maakt de geldende modelleerconventies binnen de Belastingdienst snel eigen.

Wat ga je doen

  • Bijwerken van bestaande procesbeschrijvingen en aanpassen van werkinstructies aan de huidige dienstverlening.
  • Ontwikkelen en uniform vastleggen van nieuwe processen en werkinstructies binnen gestelde kaders.
  • Samenwerken door actief af te stemmen met collega’s om informatie te verzamelen en te delen.
  • Beoordelen van bestaande processen en signaleren van verbeterpunten om kwaliteit en efficiëntie te verhogen.

Functie-eisen

  • Minimaal HBO werk- en denkniveau, aantoonbaar door een afgeronde HBO-opleiding en/of minimaal 3 jaar werkervaring in een soortgelijke rol als procesbeschrijver.
  • Minimaal 3 jaar ervaring op het gebied van interne beheersing, administratieve organisatie en interne controle, procesanalyse en -verbetering en procesmodellering.
  • Ervaring met Business Process Model and Notation (BPMN) en modelleertools om bedrijfsprocessen visueel te modelleren.
  • Goede beheersing van de Nederlandse taal, zowel schriftelijk als mondeling.

Gewenste competenties

  • Analyseren
  • Initiatief
  • Resultaatgerichtheid
  • Schriftelijke uitdrukkingsvaardigheid
  • Plannen en organiseren

Overige informatie

De functie vereist ervaring met het beschrijven en structureren van processen, het ontwerpen van toekomstige processen, het leiden van sessies en het gebruik van modelleringstools. De rol is niet geschikt voor zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers).

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 12-09-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 0621461410.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 12-09-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 0621461410.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Adviseur Wonen

Utrecht
32 uur
HBO/WO
01 oktober 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Senior Adviseur Vegetatietype en Habitattype Karteringen

Utrecht
8 uur
HBO/WO
30 september 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Extern Adviseur Wonen Eerst

Arnhem
36 uur
HBO
22 september 2025
Reageer alleen vandaag nog!