Deel deze vacature

Financieel Programmabeheerser Hart van Heuvelrug

Opleidingsniveau
HBO/WO
Locatie
Utrecht
Uren
24 - 32 uur
Startdatum
13 oktober 2025
Reageren t/m
21 september 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Financieel Programmabeheerser Hart van Heuvelrug. 

Als programmabeheerser&control ben jij de spin in het web in onze programma’s (waaronder Hart van de Heuvelrug). Je bent verantwoordelijk voor de brede beheersing van aspecten zoals kwaliteit, tijd, geld, risico, informatie, documentatie en rapportage. In samenwerking met anderen ontwikkel je een monitoringsomgeving. Hiermee volg je de uitvoering van de projecten op de voet, evalueer je de voortgang en analyseer je hoe onze activiteiten bijdragen aan de doelen. Daarnaast lever je je bijdrage aan de ontwikkeling en versterking van programmabeheer&control.

Resultaatopdracht

  • Je bent de verbindende schakel en het eerste aanspreekpunt voor de financiële management rapportages zoals jaarrekening.
  • Je ontwikkelt en onderhoudt een systeem en werkwijze voor de programma’s om beter in control te komen over de inzet van middelen en de voortgang op resultaten.
  • Je haalt proactief de benodigde informatie op bij budgethouders en projectleiders en voert voortgangsgesprekken.
  • Je beheert de financiële inkomsten en uitgaven van het project, onder andere in Excel.
  • Je ontwikkelt toegankelijke dashboards om collega’s en bestuurders proactief te informeren over resultaten, de actuele stand van zaken en prognoses.
  • Je adviseert collega’s over een strategische inzet van middelen.
  • Je analyseert hoe de activiteiten bijdragen aan de provinciale doelstellingen.
  • Je vormt de schakel tussen de programma’s en de financial controller voor de P&C-cyclus.
  • Je stroomlijnt informatie van de grondexploitaties van het programma Hart van de Heuvelrug.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als project/business/concern controller
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met het vormgeven van monitoringsrapportages in Excel
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar met het opstellen van managementrapportages zoals een begroting of jaarrekening
  • Aantoonbare werkervaring met besluit begroting en verantwoording gemeenten en provincies (BBV)
  • Aantoonbare ervaring met grondexploitaties. Geef hiervan een duidelijk voorbeeld in het CV

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 22-09-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 06 214 614 10.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 22-09-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 06 214 614 10.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Senior Financieel Medewerker Uitkeringsadministratie

Hof van Twente
28 - 32 uur
HBO/WO
29 september 2025
Nog 2 dagen om te reageren!

Senior Financial Controller

Ede
20 - 24 uur
HBO/WO
14 oktober 2025
Nog 3 dagen om te reageren!

Teamleider DOWR Financiële Administratie

Deventer
32 - 36 uur
HBO/WO
14 oktober 2025
Nog 3 dagen om te reageren!