Deel deze vacature

Kwartiermaker Bedrijfsvoering

Opleidingsniveau
HBO/WO
Locatie
Hardenberg
Uren
32 uur
Startdatum
29 september 2025
Reageren t/m
18 september 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Kwartiermaker Bedrijfsvoering. 

Als kwartiermaker bedrijfsvoering ben je verantwoordelijk voor het ontwerpen van een heldere en toekomstbestendige positionering en ontwikkeling van de bedrijfsvoering binnen de organisatie. Je werkt aan een integrale aanpak waarbij de bedrijfsvoering in samenhang wordt gebracht met de overige delen van de organisatie. Dit draagt bij aan een professionele en doelmatige planning en control en biedt inzicht in de balans tussen bestuurlijke ambities, uitvoeringskracht en beschikbare middelen.

Verantwoordelijkheden

  • Ontwikkelen van een voorstel voor de positionering van bedrijfsvoering binnen de organisatie, inclusief advies over het profiel van de toekomstige concernmanager.
  • Uitwerken van de rol en positie van staffuncties binnen de organisatie.
  • Opstellen van een ontwikkelplan voor toekomstbestendige bedrijfsvoeringsprocessen en instrumentarium, met aandacht voor de balans tussen bestuurlijke ambities en uitvoeringskracht en de ondersteuning van inhoudelijke taakvelden.
  • Prioriteren van de actualisatie van HR-beleid, met nadruk op leiderschapsontwikkeling, strategische personeelsplanning en de gesprekscyclus.
  • Versterken van de bedrijfsvoeringsteams door rust, duidelijkheid en een gezamenlijke koers te realiseren.
  • Dagelijkse sturing van de bedrijfsvoering tijdens het ontwikkelproces.
  • Optreden als sparringspartner voor het College Management Team (CMT) en (programma)managers organisatieontwikkeling en dienstverlening op strategisch niveau.
  • Leggen van verbindingen met bedrijfsvoeringsteams en andere onderdelen van de organisatie.

Werkwijze

  • Intensieve samenwerking en afstemming met de gemeentesecretaris / algemeen directeur, overige CMT-leden en programmamanager organisatieontwikkeling en -dienstverlening.
  • Resultaatgericht en procesbewust werken.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal WO bachelor niveau
  • Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 15 jaar op directie niveau bij een gemeente
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 met aansturing van 250 FTE bij een gemeente
  • Beschikbaar per 29 september voor 32 uur per week

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 19-09-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 06 214 614 10.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 19-09-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 06 214 614 10.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Beleidsmedewerker Dierenwelzijn

Tilburg
24 uur
WO
01 oktober 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Casemanager Omgevingsinitiatieven

Purmerend
16 - 24 uur
HBO/WO
10 oktober 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Beleidsmedewerker Positieve Gezondheid

Tilburg
36 uur
WO
20 oktober 2025
Reageer alleen vandaag nog!