Deel deze vacature

PMO Sourcingstrategie

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Rotterdam
Uren
24 uur
Startdatum
01 oktober 2025
Reageren t/m
09 september 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een PMO Sourcingstrategie. 

Als PMO ondersteun je de Regisseur Sourcingstrategie bij het plannen, structureren, monitoren en documenteren van het programma. Je zorgt voor overzicht, bewaakt de voortgang en besluitvorming, en ontzorgt waar mogelijk in de coördinatie van sessies, documentatie en rapportages.

Kerntaken

  • Plannings- en voortgangsbewaking: beheren en actualiseren van de geïntegreerde programma- en faseringsplanning inclusief afhankelijkheden en mijlpalen. Signaleren van risico’s en afwijkingen en deze tijdig rapporteren aan de programmalead.
  • Governance- en besluitvormingsondersteuning: voorbereiden en bewaken van agenda’s, stukken en besluiten voor klankbordgroep, stuurgroep en MT. Opstellen van concept-actie- en besluitenlijsten, inclusief opvolging.
  • Documentatie kwaliteitsborging: zorgen voor consistente vastlegging van deliverables in lijn met het masterplan. Bewaken van versies en toegankelijkheid van programma-informatie voor stakeholders.
  • Sessies stakeholdermanagement: coördineren van werksessies (uitnodigingen, logistiek, draaiboek, materialen). Ondersteunen bij interne communicatie zoals updates, nieuwsbrieven en stakeholderoverzichten.
  • Rapportages: opstellen van voortgangsrapportages, highlights/lowlights en managementdashboards. Vertalen van inhoudelijke input naar compacte, bestuurlijke communicatie.

Rapportagelijn

Je rapporteert direct aan de Regisseur Sourcingstrategie.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Minimaal 5 jaar ervaring als PMO in complexe (transformatie)programma’s, bij voorkeur in een gereguleerde sector
  • Ervaring met strategische IT/OT-trajecten, governance en/of sourcingprojecten is een pré
  • Bekend met werken in een SAFe- of Agile-omgeving
  • Sterk in plannen, structureren en bewaken van voortgang
  • Uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden
  • Ervaring met bestuurlijke besluitvorming en het voorbereiden van strategische sessies
  • Proactief, zelfstandig en in staat om de programmalead te ontzorgen
  • Politiek sensitief en discreet met vertrouwelijke informatie

Competenties

  • Organisatiekracht – houdt overzicht en brengt structuur aan
  • Nauwkeurigheid – heeft oog voor details in structuur en tekst
  • Voortgangsgericht – dringt door tot de kern en zorgt dat afspraken worden nagekomen
  • Communicatief sterk – vertaalt complexe input naar duidelijke stukken
  • Samenwerken – kan schakelen tussen inhoud, proces en verschillende niveaus van stakeholders
  • Stressbestendig – blijft effectief werken onder tijdsdruk en in een dynamische omgeving

Deze functie is niet geschikt voor ZZP’ers

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Mylene Kempers

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 10-09-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Mylene via mylene@samenvijf.nl of +31629416680.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 10-09-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Mylene via mylene@samenvijf.nl of +31629416680.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Teammanager Sociaal Domein a.i.

Altena
36 uur
HBO/WO
22 september 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Teamcoach Ketenwerken

Rotterdam
40 uur
HBO
01 oktober 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Interim Afdelingsmanager Bedrijfsvoering en ICT

Wijdemeren
32 uur
HBO/WO
01 oktober 2025
Reageer alleen vandaag nog!