Stuur ons een appje of mail ons hier
Stuur ons een appje of mail ons hier
Functieomschrijving
Als directeur bedrijfsvoering vorm je samen met de gemeentesecretaris de tweehoofdige directie van gemeente De Bilt. Je bent samen met het managementteam (MT) verantwoordelijk voor de sturing van de ambtelijke organisatie en het realiseren van organisatiedoelen, beleid en ontwikkeling. Je vertaalt de gemeentelijke opgaven en dienstverlening naar de interne organisatie, werkend vanuit kleine, herkenbare en veelal zelforganiserende teams.
Verantwoordelijkheden
Directeur bedrijfsvoering: Je bent verantwoordelijk voor de bedrijfsvoeringsopgaven van de gemeentelijke organisatie en zorgt voor verbinding tussen opgaven, bestuur en samenleving. Je vervult de rol van ambtelijk opdrachtgever bedrijfsvoering, waarbij je een balans vindt tussen sturing, ruimte geven, inspireren en beheersing.
Programmadirecteur bedrijfsvoering en ontwikkeling: Je stuurt diverse bedrijfsbrede ontwikkelprogramma’s aan en ondersteunt de organisatie in planmatig en integraal werken. Dit omvat onder andere:
Jouw profiel
Je hebt passie voor het neerzetten van een kwalitatief goede bedrijfsvoering en vormt een hecht duo met de gemeentesecretaris. Je brengt rust, structuur, consistentie en continuïteit in de interne organisatie. Je kunt scherpe kanten van ontwikkelingen en situaties wegnemen en hebt overzicht over de integraliteit van alle bedrijfsvoeringstaken. Je weet hoe de hazen lopen in een politieke organisatie en werkt samen met het MT en collega’s aan resultaten die inwoners en ondernemers nodig hebben, met oog voor het brede organisatiebelang en de lange termijn.
Je bent een belangrijke adviseur en sparringpartner voor het college en de gemeentesecretaris. Je ondersteunt zelforganiserende teams in hun opdrachtnemerschap door je rol als opdrachtgever helder en stevig in te vullen. Je brengt sturing en focus aan, stimuleert het lerend vermogen van teams en geeft ruimte. Je neemt mensen mee naar de door jou geplaatste stip op de horizon en helpt vanuit je strategische visie keuzes te maken en richting te bepalen voor ondersteunende teams.
Bedrijfsvoeringsagenda
De organisatie staat voor veel veranderingen en het is belangrijk om flexibel in te spelen op actuele ontwikkelingen zonder de langetermijndoelen uit het oog te verliezen. Dit vraagt veel van interne processen en de wijze waarop deze worden vormgegeven. Opgaven liggen onder andere op het gebied van informatiemanagement en informatieveiligheid, financiële huishouding, communicatie, strategisch personeelsbeleid, digitalisering van de dienstverlening en gemeentelijke huisvesting. Jij bent verantwoordelijk voor het sturen op deze thema’s en het boeken van resultaten.
Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.
We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).
We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.
Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).
We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.
Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.
Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.
Maar wees niet getreurd, om het je zo gemakkelijk mogelijk te maken hebben we de meest relevante vacatures voor je bij elkaar gezocht en op een rijtje gezet of kijk bij alle vacatures.