Deel deze vacature

Projectleider interne en externe veerkracht

Opleidingsniveau
HBO/WO
Locatie
De Bilt
Uren
16 - 20 uur
Startdatum
29 september 2025
Reageren t/m
07 september 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Projectleider interne en externe veerkracht. 

Als projectleider Business Continuity Management (BCM) ben je verantwoordelijk voor het ontwikkelen, implementeren en beheren van het bedrijfscontinuïteitsprogramma van de organisatie. Je stelt het bedrijfscontinuïteitsplan (BCP) op en speelt een cruciale rol bij het waarborgen van de veerkracht en continuïteit van de bedrijfsactiviteiten, ook in tijden van crises of verstoringen. Je werkt nauw samen met diverse interne en externe stakeholders om bedrijfsprocessen te identificeren, risico’s te beoordelen en plannen te ontwikkelen die de organisatie en de samenleving voorbereiden op mogelijke noodsituaties. Je hebt een hands-on mentaliteit en draagt zelf actief bij aan het realiseren van producten en processen.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Opstellen van een programmaplan in samenspraak met de opdrachtgever.
  • Opzetten en leidinggeven aan het programmateam.
  • Beheersen van planning, financiën en middelen binnen de programmatische aanpak.
  • Opzetten van een gemeentelijke BCM-organisatie om de weerbaarheid van de organisatie te verhogen door continuïteitsplannen van directie, domeinen, teams en dienstverlening aan inwoners goed op elkaar af te stemmen, ook in regionale samenwerking.
  • Uitwerken van BCM-beleid, governance en besluitvorming.
  • Uitvoeren van BCM-werkzaamheden, waaronder:
    • Analyseren van uitwijkmogelijkheden.
    • Opstellen van protocollen en afspraken met overheidsdiensten zoals GHOR, brandweer, veiligheidsorganisaties en BHV.
    • Opstellen van oefenplannen.
    • Deelnemen aan en begeleiden van het crisisteam.
    • Trekken van conclusies over benodigde bijstellingen in beveiligingsmaatregelen.
  • Stakeholdermanagement: samenwerken met interne stakeholders zoals directie, strategisch managers en beleidsadviseurs om BCM-doelstellingen te integreren in de bedrijfsprocessen.
  • Uitwerken, implementeren en borgen van strategische, tactische en operationele processen binnen de organisatie en daarbuiten, zodat escalatie, verantwoordelijkheid en besluitvorming op alle niveaus helder zijn.
  • Ontwikkelen en borgen van het kennis- en ervaringsniveau met betrekking tot continuïteit binnen de organisatie en in de Biltse samenleving.
  • Ontwikkelen en uitvoeren van een plan van aanpak gericht op het vergroten van de zelfredzaamheid, veerkracht en weerbaarheid van de Biltse samenleving bij grootschalige en langdurige crises.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau in de richting van veiligheidskunde
  • Een afgeronde opleiding projectmanagement, zoals Prince2 of IPMA
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met Business Continuity Management (BCM)
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als projectmanager op het gebied van risico en crisismanagement binnen de overheid
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring binnen een gemeente

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Mylene Kempers

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 08-09-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Mylene via mylene@samenvijf.nl of +31629416680.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 08-09-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Mylene via mylene@samenvijf.nl of +31629416680.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Programmamanager Onderwijshuisvesting

Eindhoven
32 - 36 uur
WO
26 september 2025
Deze publicatie is verlopen.

Manager Buurtteams

Amsterdam
32 - 36 uur
HBO
01 oktober 2025
Deze publicatie is verlopen.

Coördinator Cyber Threat Intelligence (CTI)

Den Haag
36 uur
HBO/WO
01 oktober 2025
Deze publicatie is verlopen.