Deel deze vacature

Interim Projectleider Opdrachtgeverschap Omgevingsdienst

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Amsterdam
Uren
36 uur
Startdatum
01 oktober 2025
Reageren t/m
11 september 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Interim Projectleider Opdrachtgeverschap Omgevingsdienst. 

Als Projectleider Opdrachtgeverschap Omgevingsdienst (OD) ligt jouw focus op financieel beheer, de relatie met de P&C-cyclus, financiële verantwoording en het verbeteren van de governancestructuur. Je geeft invulling aan het eigenaarschap, fungeert als aanspreekpunt voor de uitvoering van taken door de Omgevingsdienst en werkt samen met interne partners aan de opgelegde bezuinigingstaakstelling.

Je vervult een brugfunctie tussen de gemeente Amsterdam (opdrachtgever) en de OD (opdrachtnemer). Je hebt een verbindende en adviserende rol, met een sterke nadruk op probleemoplossing en het versterken van de samenwerking, zowel binnen de gemeente als tussen de gemeente en de OD.

Je pakt een grote verscheidenheid aan taken op, variërend van de voorbereiding van de jaarlijkse Uitvoeringsovereenkomst (UVO) en het opdrachtgeversoverleg tot strategische advisering aan de opdrachtgever en wethouder over concrete risico- en aandachtsdossiers.

Samenwerking en rolopdeling

Je werkt nauw samen met een collega-projectleider en jullie vullen elkaar aan of vervangen elkaar waar nodig. De focus van deze functie ligt op de financiële en procesmatige inrichting en verantwoording, en het inrichten van een verbeterde governancestructuur.

Taken op een gemiddelde werkdag

  • (Mede) opstellen en aansturen van de Uitvoeringsovereenkomst en kaderbrief voor de Omgevingsdienst.
  • (Mede) opstellen en aansturen van de Jaarrapportage.
  • Uitvoeren van budgetbeheer, financiële advisering en (mede) opstellen van tussenrapportages.
  • Organiseren van afstemming met het VTH-uitvoeringsprogramma.
  • Beheren van relaties met contractpartners binnen en buiten de gemeente Amsterdam.
  • Onderhouden van de relatie met Amsterdams beleid, uitvoering en handhaving.
  • Adviseren van ambtelijke opdrachtgevers, wethouders, college en raad.
  • Ondersteunen en voorbereiden van wethoudersstaven met betrekking tot de OD.
  • Beantwoorden van relevante pre-adviezen en moties.
  • Schrijven van annotaties en adviezen voor de wethouder(s) als lid van het DB en AB van de Omgevingsdienst.
  • Initiëren van afspraken over procesverbetering en informatiebeheer.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Omgevingsbewustzijn
  • Analytisch vermogen
  • Samenwerken
  • Relatiebeheer
  • Resultaatgerichtheid
  • Overtuigingskracht

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Naddy Gray

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 12-09-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Naddy via naddy@samenvijf.nl of 0625503128.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 12-09-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Naddy via naddy@samenvijf.nl of 0625503128.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Coördinator Versterking VTH

Den Haag
22 uur
WO
01 oktober 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Business Consultant

Rotterdam
40 uur
HBO
22 september 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Senior Integraal Verkenner

16 uur
WO
03 oktober 2025
Reageer alleen vandaag nog!