Deel deze vacature

Medior HR Adviseur

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Amsterdam
Uren
32 - 36 uur
Startdatum
01 oktober 2025
Reageren t/m
03 september 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Medior HR Adviseur.

Als Medior HR Adviseur werk je intensief samen met het management in Amsterdam en fungeer je als sparringpartner en adviseur voor tactische vraagstukken op het gebied van Personeel Organisatie. Met jouw kennis en expertise van het P&O-vak weet je wat er speelt binnen de organisatie en adviseer je het management gevraagd en ongevraagd. Je zet je samen met het management in om diverse organisatiedoelstellingen te realiseren en zorgt ervoor dat jouw adviezen worden opgevolgd.

Je werkt binnen de afdeling HR Advies Vitaliteit van de directie P&O en hebt een breed netwerk van collega’s die in de eerste lijn samenwerken met het management om de reguliere opgaven in de business te realiseren. Afhankelijk van het vraagstuk betrek je P&O-specialisten zoals verzuimadviseurs, Arbo-adviseurs, adviseurs leren en ontwikkelen en loopbaanadviseurs op de juiste momenten bij jouw adviezen en projecten. Je hebt senior HR-collega’s als sparringpartners bij complexe P&O-vraagstukken en werkt gedeconcentreerd voor een directie van Amsterdam, samen met andere HR-adviseurs en HR-medewerkers binnen het HR-team van de directie.

Binnen project- en werkgroepen functioneer je als inhoudelijke specialist en lever je de noodzakelijke expertise die gekoppeld is aan het werkveld van jouw afdeling. Je voert regie op toegewezen dossiers, veelal van tactische aard, monitort voortgang en resultaten en stelt voortgangs- en evaluatierapporten op.

Werkzaamheden

  • Signaleren en adviseren op tactisch niveau, regie nemen en analyseren van managementinformatie over onderwerpen zoals organisatie en formatie, reorganisaties, verzuim, duurzame inzetbaarheid, werving selectie, teamontwikkeling en andere P&O-speerpunten.
  • Zichtbaar en toegankelijk zijn voor het management, de juiste afweging maken in urgentie en waar nodig tegenspel bieden.
  • Adviseren van de organisatie en (afdelings)managers bij tactische P&O-gerelateerde vraagstukken binnen hun afdeling en teams, inspelen op wat er speelt en grenzen van kaders bewaken.
  • Zorgen voor uitvoering van P&O-beleid binnen geldende wet- en regelgeving en compliance regels.
  • Als lid van het integrale P&O-team optreden bij de realisatie van strategische of complexe P&O-opgaven en inhoudelijk adviseren.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je hebt minimaal 2 jaar ervaring binnen het HRM werkveld binnen een organisatie van > 200 werknemers.

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 04-09-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 0621461410.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 04-09-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 0621461410.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

HR Business Partner

Alphen aan den Rijn
36 uur
HBO/WO
15 september 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Medewerker P&O

Rhenen
16 uur
MBO
24 september 2025
Nog 1 dagen om te reageren!

Teamlead HR

Zoetermeer
32 uur
HBO
15 september 2025
Nog 2 dagen om te reageren!