Deel deze vacature

Projectmanager Retail

Opleidingsniveau
HBO/WO
Locatie
Utrecht 
Uren
32 uur
Startdatum
01 september 2025
Reageren t/m
19 augustus 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Projectmanager Retail. 

Als Projectmanager Retail (eerste opdracht – ca. 6 maanden)
Je bent verantwoordelijk voor de implementatie van het nieuwe PIM-systeem (master data management) en de voorselectie/PvE voor kassa hardware. Je maakt deel uit van het team Change Projecten binnen Retail Support en bent de verbindende schakel tussen Retail, Services, NS Stations, IT en het clusterkernteam. Je betrekt tijdig de juiste disciplines en stakeholders en houdt hen geïnformeerd. Je kunt goed omgaan met druk door deadlines en stelt scherp prioriteiten. Het resultaat is het vertalen van bedrijfswensen naar tastbare resultaten.

Jouw taken en verantwoordelijkheden:

  • Identificeren van veranderbehoeften van de formules en vertalen naar concrete projecten en adviezen.
  • Maximale waarde realiseren voor de business volgens de Agile visie.
  • Bewaken van voortgang, kwaliteit, risico’s en budgettering van je projecten.
  • Afstemmen met interne en externe stakeholders, tijdig signaleren en effectief adresseren van knelpunten, ontwikkelingen, kansen en risico’s.
  • Zorgdragen voor effectieve communicatie met alle betrokken partijen.
  • Aansturen van een projectteam met verschillende expertises.
  • Opstellen van kernachtige kwalitatieve rapportages.

Wat bieden wij jou

Je werkt in een enthousiast, betrokken en deskundig team projectmanagers die vanuit verbinding gaan voor resultaat, kwaliteit en kennisdeling. Je opdrachten zijn interessant, complex en hebben een breed stakeholderveld. Je hebt korte lijnen met het MT-Retail en het clusterkernteam van Resultaatsturing. Je werkt vanuit het servicekantoor van NS Stations met een prettige werksfeer en uitzicht over de sporen van Station Utrecht Centraal.

Werken bij NS betekent dat jij het verschil kunt maken in duurzame mobiliteit. Je helpt Nederland bereikbaar te houden voor iedereen. Je krijgt veel vrijheid en geen dag is hetzelfde. De kernwaarden zijn open en betrouwbaar, met focus op resultaat en vooruitgang.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je beschikt over een afgeronde HBO/WO opleiding
  • Kennis van – recente ervaring met IT en Retail systemen en processen. Je hebt eerder zelfstandig soortgelijke projecten uitgevoerd en daardoor 5 jaar relevante ervaring opgebouwd
  • Je hebt vaardigheid in projectmanagementtechnieken, waaronder de agile manier van werken. Je beschikt bij voorkeur over Certificering als Projectmanager, IPMA C, PRINCE2 Foundation/Practitioner en SAFe/Agil
  • Je hebt een uitstekende beheersing (zowel mondeling als schriftelijk) van de Nederlandse taal
  • In verbinding met alle stakeholders zorg je voor een goede samenwerking. Je hebt ervaring met het afwegen van verschillende belangen en je weet belangen bij elkaar te brengen zodat de running business en building business elkaar versterken
  • Je hebt ervaring met het aansturen van een projectteam en bent in staat om binnen een complex speelveld snel verbanden te leggen en uitdagingen te identificeren en overzicht te houden voor jezelf en het projectteam. – Geef aan wat jouw stijl is bij het aansturen van het projectteam
  • Je hebt ervaring met het opstellen van een functioneel programma van eisen en durft kritische vragen te stellen aan stakeholders. voorblad
  • Je bent vaardig in het stellen van prioriteiten en het effectief beheren van werkbelasting, waardoor je stress voorblijft en optimale resultaten behaalt. Voor zowel jezelf als voor je projectteam

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Naddy Gray

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 20-08-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Naddy via naddy@samenvijf.nl of 0625503128.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 20-08-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Naddy via naddy@samenvijf.nl of 0625503128.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Portfolio Management Officer

Rotterdam
40 uur
HBO
01 september 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Procesmanager Merwehaven

Rotterdam
20 uur
WO
10 september 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Informatieadviseur/projectsecretaris

Den Haag
36 uur
WO
10 september 2025
Reageer alleen vandaag nog!