Deel deze vacature

Kwaliteitsmedewerker Inkomen

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Veghel
Uren
36 uur
Startdatum
07 september 2025
Reageren t/m
24 augustus 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Kwaliteitsmedewerker Inkomen. 

Als Kwaliteitsmedewerker Inkomen speel je een belangrijke rol in het realiseren van een naadloze verbinding tussen beleid en uitvoering binnen onze organisatie. Vanaf het eerste moment ben je actief betrokken bij de totstandkoming van nieuw beleid. Je voert een uitvoeringstoets uit tijdens de ontwikkelingsfase van het beleid, waarbij je beoordeelt welke uitvoeringsconsequenties dit heeft om het beleid effectief te implementeren. Vervolgens zorg je ervoor dat het beleid op een consistente manier wordt geïmplementeerd, stel je werkinstructies op en begeleid je de implementatie hiervan. Daarna evalueer je het ingevoerde beleid op uitvoerbaarheid.

In jouw rol begeleid en coach je consulenten, zowel individueel als in groepsverband. Op individueel niveau bespreek je gevraagd en ongevraagd inhoudelijke besluiten met consulenten.

Je monitort niet alleen de werkvoorraad en inhoudelijke kwaliteit van de rapportages, maar hebt ook scherp oog voor de opleidingsbehoefte en de uniformiteit van werken binnen de teams. Je bent alert op signalen die van belang zijn voor de verbetering van onze werkwijzen en zet waar nodig pilots op om de beste aanpak te identificeren.

Een belangrijk aspect van jouw functie is het bevorderen van samenwerking. Samen met de kwaliteitsmedewerkers van andere aandachtsgebieden schakel je over integrale vraagstukken. Jouw inzet zorgt ervoor dat we effectief blijven samenwerken, ook bij de invoering van nieuwe werkwijzen en veranderingen.

Belangrijkste taken

  • Zorgdragen voor de verbinding tussen beleid en uitvoering
  • Evalueren van processen en werkwijzen
  • Bevorderen van de onderlinge samenwerking
  • Opstellen en actualiseren van (kwaliteits-)documenten
  • Delen van relevante actualiteiten uit het vakgebied
  • Mede verantwoordelijk voor de interne controle

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Opleiding en ervaring: Je hebt een relevante (sociaal gerichte) opleiding op HBO niveau en ervaring met de implementatie van nieuw beleid in een organisatie. Je hebt tot 3 jaar gerichte werkervaring
  • Competenties en kennis: Je bent in staat lange termijn doelen te stellen en beleid uit te voeren waarbij sprake is van een zekere interpretatieruimte. Je bent op de hoogte van relevante regelingen binnen het Sociaal Domein, in het bijzonder op het gebied van de actualiteiten binnen de Participatiewet
  • Persoonlijke eigenschappen: De rol van verbinder past je. Jouw enthousiasme werkt aanstekelijk en je krijgt anderen gemakkelijk mee in de gemaakte keuzes. Je denkt in mogelijkheden en weet op de juiste manier aan de slag te gaan met integraal werken binnen de betreffende vakgebieden. Kwaliteit en het streven hiernaar zijn voor jou belangrijk

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 25-08-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 0621461410.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 25-08-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 0621461410.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Kwaliteitscontroleur Regeling Oekraïne

Tilburg
24 uur
HBO
01 oktober 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Kwaliteitsmanager Landelijke Brug- en Sluisstandaard LBS

Utrecht
36 uur
HBO
08 september 2025

Kwaliteitsmedewerker Jeugd

Wijdemeren
36 uur
HBO/WO
01 oktober 2025