Deel deze vacature

Deze vacature is gesloten

Projectleider Vastgoedverkoop

Opleidingsniveau
HBO/WO
Locatie
Landelijk (werklocatie Amersfoort)
Uren
36 uur
Startdatum
25 september 2025
Reageren t/m
Vacature gesloten

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Projectleider Vastgoedverkoop.

Als Projectleider Vastgoedverkoop ben je verantwoordelijk voor het landelijk coördineren en uitvoeren van alle activiteiten die nodig zijn om de verkoop van gebouwen en objecten soepel en succesvol te laten verlopen. Je bent de spil in het proces en zorgt dat alle betrokken partijen – zowel intern als extern – effectief samenwerken om het vastgoed tijdig en tegen optimale voorwaarden te verkopen.

Je ziet toe op de voorgenomen kwaliteit van lopende verkoopprocessen en neemt verbeteringen waar nodig. Voor de periode 2025 en 2026 omvat de eerste verkoopronde ongeveer 90 gebouwen, verdeeld over meer dan 50 dossiers door het hele land.

Je stelt voor de te verkopen objecten verkoopdossiers samen, coördineert het verkoopproces en zorgt voor een goede afstemming met alle betrokken partijen. In een later stadium stem je het verkoopproces af op de handreiking van de staatssecretaris en begeleidt de overdracht van de objecten.

Je verdiept je volledig in de te verkopen gebouwen en zorgt dat de uitgifte tot aan transactie wordt begeleid. Dit betekent goede afstemming met alle betrokken partijen, waaronder de betreffende provincies en rentmeesters. Een goede voorbereiding is essentieel om in de uitgifte het beste resultaat te bereiken.

Werkzaamheden

  • Opstellen en uitvoeren verkoopstrategie: Het ontwikkelen van een verkoopstrategie in overleg met het Sr. Adviseur huisvesting. Het verzamelen van benodigde informatie, onderzoeken en opstellen van verkoopdossier van vastgoedobjecten die verkocht moeten worden
  • Coördineren van makelaars en externe partijen: Selecteren en contracteren van makelaars, taxateurs en notarissen. Aansturen van externe partijen, zoals juridische adviseurs, notarissen en technische onderzoekers. Het betrekken van benodigde stakeholders (intern en extern)
  • Regelen van benodigde onderzoeken en documenten: Organiseren van (bouwkundige) keuringen, zoals bodemonderzoeken en energielabels. Het verzamelen en beheren van alle relevante eigendomsdocumenten en technische rapportages
  • Projectmanagement: Opstellen van een planning en bewaken van deadlines. Zowel voor eigen dossiers als die van makelaars en externe partijen. Rapporteren van voortgang, knelpunten en resultaten aan opdrachtgever. Zorgen voor een correcte afhandeling van transacties, inclusief notariële zaken
  • Ondersteuning bij onderhandelingen: Ondersteunen van het verkoopproces, waaronder biedingsprocedures en onderhandelingen. Zorgen voor een correcte afhandeling van transacties, inclusief notariële zaken

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Minimaal 5 jaar ervaring als verkoper in vastgoed (BOG, woningen, monumenten en overig vastgoed) en processen binnen vastgoed
  • Minimaal 5 jaar werkervaring bij (semi) overheidsorganisaties (ervaring bij Staatsbosbeheer is een pré) op het gebied van vastgoed verkoop en/of assetmanagement
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving op het gebied van vastgoed, vastgoedverkoop en contractmanagement (expertise in huurcontracten)
  • Kennis van vastgoedprocessen: Je begrijpt de vastgoedmarkt en kunt kansen identificeren en benutten. Begrip van juridische, technische en commerciële aspecten van vastgoedverkoop
  • Je bent in staat om duidelijk te communiceren met interne en externe stakeholders en hebt ook aantoonbaar veel ervaring met aansturen van externe partijen, zoals makelaars en onderzoekers
  • Je hebt er goed in plannen en organiseren en hebt ervaring met complexe processen en overzien en effectief houden van meerdere verkoopdossiers
  • Opstellen van verkoopstrategieën
  • Aansturen van makelaars, taxateurs, notarissen en andere externe partijen
  • Rapporteren van voortgang, knelpunten en resultaten aan opdrachtgever
  • Je hebt rijbewijs B, bent in het bezit van een auto en bereid om landelijk te werken (dus ook reizen waar het werk is)

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Naddy Gray

Deze vacature is gesloten

Wil je toch meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Naddy via naddy@samenvijf.nl of 0625503128.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Specialist Areaalinformatie Vaarwegen

Utrecht
36 uur
HBO
28 september 2025
Nog 1 dagen om te reageren!

Medewerker mobiliteit

Budel
8 uur
HBO
08 september 2025
Nog 2 dagen om te reageren!

Projectmanager Warmteuitvoeringsplannen

Delft
32 - 36 uur
HBO/WO
01 oktober 2025
Nog 2 dagen om te reageren!

Helaas!

Deze vacature is gesloten...

Maar wees niet getreurd, om het je zo gemakkelijk mogelijk te maken hebben we de meest relevante vacatures voor je bij elkaar gezocht en op een rijtje gezet of kijk bij alle vacatures.

Specialist Areaalinformatie Vaarwegen

Utrecht
36 uur
HBO
28 september 2025
Nog 1 dagen om te reageren!

Medewerker mobiliteit

Budel
8 uur
HBO
08 september 2025
Nog 2 dagen om te reageren!

Projectmanager Warmteuitvoeringsplannen

Delft
32 - 36 uur
HBO/WO
01 oktober 2025
Nog 2 dagen om te reageren!