Deel deze vacature

Specialist Inkomen

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Eindhoven
Uren
36 uur
Startdatum
15 september 2025
Reageren t/m
12 augustus 2025

Dit ga je doen

Voor de functie van Specialist Inkomen bij de gemeente Eindhoven, zoeken wij een professional met minimaal 5 jaar gemeentelijke ervaring en ervaring met Suite. In deze rol ben je verantwoordelijk voor het rechtmatig verstrekken van uitkeringen, met oog voor de individuele omstandigheden van de inwoner. Je bent van begin tot einde betrokken bij de uitkering van een inwoner.

Jouw taken bestaan uit:

  • Beoordelen van aanvragen, voeren van gesprekken en afleggen van huisbezoeken;
  • Zorgdragen voor het continue proces van rechtmatige verstrekking binnen je eigen caseload;
  • Vastleggen van alle gegevens in het systeem en schriftelijk informeren van de klant;
  • Samenwerken met jouw afdeling in een netwerk met WIJeindhoven en Ergon op het gebied van werk en inkomen;
  • Bereid zijn om te werken met de doelgroep dak- en thuislozen.

Als specialist beoordeel je of de inwoner recht heeft op inkomensondersteuning vanuit de gemeente. Je werkt kritisch en kunt ook out of the box denken. Je draagt bij aan de bestaanszekerheid van de inwoner door niet alleen de zaak, maar ook de burger en zijn probleem te behandelen.

Je werkt in een team van ongeveer 45 specialisten inkomen en werkt samen met Generalisten van WIJEindhoven, collega’s van het participatiebedrijf Ergon en andere afdelingen binnen de gemeente, zoals de afdeling Schulden.

Overige informatie

Hybride werken is mogelijk, waardoor je minder reistijd hebt en meer online kunt werken. Diversiteit en inclusie zijn belangrijk binnen de organisatie; er is ruimte voor iedereen en verschillen worden gewaardeerd.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Hbo werk- en denkniveau
  • Kennis van relevante wet- en regelgeving en jurisprudentie
  • Kennis van de sociale kaart
  • Brede oriëntatie op sociale zekerheidswetgeving en beleid
  • Vaardigheid in het beheren van een caseload
  • In staat om inkomensvraagstukken integraal te benaderen
  • Minimaal 5 jaar gemeentelijke ervaring
  • Ervaring met Suite is een vereiste
  • Je beschikt over een legitimatiebewijs (een paspoort of identiteitskaart), welke bij intake én op de startdatum van het contract geldig is en ter controle kan worden overlegd

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 13-08-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Naddy via naddy@samenvijf.nl of 0625503128.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 13-08-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Naddy via naddy@samenvijf.nl of 0625503128.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Consulent Sociaal Domein, expertise Inkomen

Gouda
36 uur
HBO
01 september 2025
Nog 2 dagen om te reageren!

Consulent Sociaal Domein expertise inkomen en inburgering

Gouda
36 uur
HBO
15 september 2025
Nog 2 dagen om te reageren!

Klantmanager Werk

Veldhoven
36 uur
HBO
01 september 2025