Deel deze vacature

Business Controller GGD

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Gelderland
Uren
28 - 32 uur
Startdatum
15 september 2025
Reageren t/m
21 augustus 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Business Controller GGD. 

Als business controller GGD ligt jouw primaire focus op de beheersing van de control-activiteiten binnen Algemene Gezondheidszorg (AGZ) en Jeugdgezondheidszorg (JGZ). Je werkt in een dynamische omgeving waarin diverse interne en externe beleidswijzigingen plaatsvinden, zoals de impact van infectieziekten, onzekerheid in financiering, (energie)armoede, afbouw forensische geneeskunde, complexe jeugdproblematiek en een krappe arbeidsmarkt. Dit vraagt om het vertalen van beleid naar strategie, kaders en control.

Je werkt nauw samen met de afdelingen, het team Finance Control, (beleids)adviseurs en andere (regionale) GGD’en. Je bent veel in gesprek met managers om de dienstverlening en werkprocessen te doorgronden en met jouw expertise ondersteuning te bieden.

Daarnaast draag je bij aan de omvorming van de huidige Planning Control producten en dienstverlening. Zo wordt in 2025 een nieuw financieel pakket geïmplementeerd en wordt gewerkt met een nieuwe rol van financieel adviseur. Het doel is om samen met business control de ondersteuning voor het management te verbeteren en te komen tot een betere financiële sturing op mens en middelen.

Verantwoordelijkheden

  • Gevraagd en ongevraagd adviseren en discussiëren over financieel beleid, rapportages, procedures en ontwikkelingen
  • Bewaken van de organisatiedoelstellingen
  • Vertalen van beleidswijzigingen naar kaders en control
  • Aansluiten van het (strategisch) financieel beleid op de afdelingen
  • Meedenken met het management over de bedrijfsvoering zonder op hun stoel te gaan zitten
  • Ontwikkelingen in de (financiële) wet- en regelgeving of ontwikkelingen die jouw werkveld raken tegen het licht van de organisatie houden
  • Verbetervoorstellen doen en doorvoeren in de betreffende interne processen
  • (Mede)verantwoordelijk voor het opstellen, beoordelen en bespreken van rapportages en betrouwbare managementinformatie

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Beschikbaar per 1 september 2025 voor 24 tot 32 uur, gedurende de gehele opdracht, inclusief verlengingen
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo niveau
  • Aantoonbare werkervaring in een vergelijkbare functie (minimaal 3 jaar) binnen een Veiligheidsregio en/of GGD

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 22-08-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 0621461410.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 22-08-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 0621461410.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Project Controller voor 2e en 3e geldstroomprojecten

32 - 40 uur
HBO/WO
11 september 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Financieel Medewerker

Breda
36 uur
HBO
01 september 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Financieel expert / projectleider

Bergschenhoek
32 uur
WO
12 september 2025
Nog 1 dagen om te reageren!