Deel deze vacature

Projectmanager Ontheffingen Handhaving

Opleidingsniveau
HBO/WO
Locatie
Amsterdam
Uren
32 uur
Startdatum
01 september 2025
Reageren t/m
13 augustus 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Projectmanager Ontheffingen Handhaving. 

Als opdrachtnemer ben je verantwoordelijk voor de succesvolle migratie van het tijdelijke Centrale Loket Ontheffingen voor nul-emissiezones naar het nieuwe RDW-loket. Hierbij zorg je ervoor dat aanvragers van ontheffingen geen hinder ondervinden van de migratie en dat het tijdelijke loket zorgvuldig wordt afgebouwd.

Daarnaast implementeer je het landelijk gemaakte ontheffingenbeleid en de bijbehorende legesverordening in het lokale beleid, waarbij de besluitvorming uiterlijk 1 januari 2026 van kracht moet zijn. Tevens voer je een verkenning uit naar de wensen en mogelijkheden voor geautomatiseerde handhaving op de vaarwegen, in samenwerking met andere stakeholders, en stel je een plan van aanpak op om te komen tot geautomatiseerde handhaving op het water.

Werkzaamheden

  • Begeleiden van de migratie naar het nieuwe RDW-loket en afsluiten van het tijdelijke loket, inclusief contractuele en financiële beëindiging met aangesloten gemeenten.
  • Opbouwen van een constructieve samenwerkingsrelatie met SHPV en RDW.
  • Invoeren van het nieuwe ontheffingenbeleid en de vastgestelde legesverordening.
  • Uitvoeren van een verkenning naar geautomatiseerde handhaving op de vaarwegen in samenwerking met stakeholders.
  • Opstellen van een plan van aanpak voor geautomatiseerde handhaving op het water.

Planning

  • Migratie naar het centraal loket per 1 september 2025.
  • Volledige afronding van de migratie per 1 juli 2026.
  • Invoering van het nieuwe ontheffingenbeleid en legesverordening per 1 januari 2026.
  • Verkenning geautomatiseerde handhaving vaarwegen van 1 september 2025 tot 1 december 2025.
  • Plan van aanpak geautomatiseerde handhaving uiterlijk 1 februari 2026.

Rapportage en samenwerking

Je rapporteert aan de teamleider Uitstootvrije Mobiliteit en voert de opdracht uit met inachtneming van goed vakmanschap en professionaliteit. Er vinden periodieke kwartaalrapportages plaats en kortcyclisch overleg met de teamleider over voortgang, prioriteiten en afstemming met gemeentelijke doelen en visies.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je hebt minimaal 5 jaar werkervaring als projectmanager waaronder bij één van de G4 gemeente
  • Je hebt 5 jaar aantoonbare kennis en werkervaring als projectmanager met betrekking tot migratie van software bij een overheidsinstelling
  • Je beschikt minimaal over een wo werk- en denkniveau

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 14-08-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 0621461410.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 14-08-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 0621461410.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

IPM-Strategisch watersystemen

Amsterdam
24 uur
HBO/WO
01 september 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Projectleider Gebiedsontwikkeling

Barneveld
20 - 24 uur
HBO/WO
01 september 2025
Reageer alleen vandaag nog!

IPM- en Strategisch Contractmanager Watersysteem

Amsterdam
24 uur
HBO
01 september 2025
Reageer alleen vandaag nog!