Deel deze vacature

(Business) Controller Sociaal Domein

Opleidingsniveau
HBO/WO
Locatie
Zwartewaterland
Uren
28 - 36 uur
Startdatum
01 september 2025
Reageren t/m
19 augustus 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een (Business) Controller Sociaal Domein. 

Als (Business) Controller Sociaal Domein draag je bij aan het realiseren van een structureel financieel gezond sociaal domein in 2027, binnen de wettelijke kaders en met een houdbare balans tussen zorg, ondersteuning en beschikbare middelen.

Jouw rol: Je vervult een inhoudelijke controlfunctie en bent een bouwer die proces- en rapportageverbeteringen doorvoert voor het Sociaal Domein. Je bent de rechterhand van de concernmanager en werkt nauw samen met de financieel adviseur Sociaal Domein. Je bent een adviseur die gemakkelijk verbinding maakt, informatie en cijfers doorgrondt en deze inzichtelijk maakt voor non-financials. Je stuurt op en faciliteert (deel)budgethouders waarbij rolduidelijkheid en eigenaarschap centraal staan.

Je neemt deel aan een integraal project binnen het Sociaal Domein waarbij financiën een onderdeel vormen.

Advies en samenwerking: Met jouw kennis en ervaring adviseer je gevraagd en ongevraagd de specialisten van de eenheid. Je bent het financiële geweten van de eenheid Sociaal Domein, bewaakt de realisatie en geeft inzicht in middelen en mensen. Je beantwoordt vragen helder en onderbouwd. Je hebt periodiek overleg met collega’s, de concernmanager, concerncontroller, portefeuillehouder en waar nodig andere overleggen binnen de organisatie.

Verantwoordelijkheden

  • Ondersteunen van de eenheid Sociaal Domein bij alle financiële handelingen en fungeren als vraagbaak.
  • Zorgdragen voor meer grip door aan de ‘voorkant’ te sturen in plaats van aan de ‘achterkant’.
  • Bewaken van de planning en kwaliteit van de P&C-cyclus en zorgen dat de eenheid Sociaal Domein tijdig aansluit op de centrale planning.
  • Leveren van onderbouwingen voor afwijkingen en toelichtingen voor de P&C-producten.
  • Toetsen van inkooptrajecten op juiste toepassing van opdrachten en financiële kaders, en direct advies geven over basisgrenzen van aanbestedingen.
  • Procesoptimalisatie, rolduidelijkheid en eigenaarschap binnen de eenheid Sociaal Domein stimuleren en samenwerking zoeken met het team financiële administratie.
  • Meedenken en adviseren over voorstellen en projecten om te komen tot volledige, resultaatgerichte en financieel sluitende voorstellen.
  • Deelnemen aan organisatiebrede en nieuwe projecten.
  • Bewaken van acties voor interne beheersing en risicomanagement.
  • Opstellen van kwartaalrapportages en (project)begrotingen.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbobachelor niveau
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als financieel adviseur/controller
  • Aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein binnen een gemeentelijke instelling

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Mylene Kempers

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 20-08-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Mylene via mylene@samenvijf.nl of +31629416680.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 20-08-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Mylene via mylene@samenvijf.nl of +31629416680.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Project Controller voor 2e en 3e geldstroomprojecten

32 - 40 uur
HBO/WO
11 september 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Financieel Medewerker

Breda
36 uur
HBO
01 september 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Medewerker Financiële administratie

Zuid-Holland
16 uur
MBO
12 september 2025
Nog 1 dagen om te reageren!