Deel deze vacature

Teamleider Burgerzaken

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Breda
Uren
32 uur
Startdatum
01 september 2025
Reageren t/m
10 augustus 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Teamleider Burgerzaken. 

Jouw rol als Teamleider Burgerzaken
Je helpt het team Burgerzaken om de samenwerking en dienstverlening op een hoog niveau te houden. Samen met twee andere teamleiders ben je verantwoordelijk voor de aansturing van het team Burgerzaken, dat bestaat uit 80 tot 110 medewerkers, afhankelijk van seizoensgebonden schommelingen. Je geeft het team op een inspirerende en mensgerichte manier leiding, stimuleert persoonlijke ontwikkeling en zorgt voor optimale inzet van medewerkers.

Je waarborgt hoogwaardige dienstverlening en een kwalitatief goede Basisregistratie Personen (BRP). Continu zet je in op procesoptimalisatie, efficiëntie en strategische inzet van personeel. Je stimuleert samenwerking binnen en buiten het team en bespreekt actief de dynamiek binnen het team. Daarnaast draag je bij aan een positieve werksfeer waarin gezamenlijke doelen worden behaald.

Je vertaalt afdelingsdoelstellingen naar concrete teamacties, met oog voor structuur, innovatie en politiek-bestuurlijke verhoudingen. Je bent actief in netwerkvorming, werkt integraal samen binnen en buiten de afdeling en legt verantwoording af aan het afdelingshoofd.

Wat ga je doen?

  • Sturing geven aan het team Burgerzaken samen met twee collega-teamleiders.
  • Leidinggeven op een inspirerende en mensgerichte manier, stimuleren van persoonlijke ontwikkeling en optimale inzet van medewerkers.
  • Waarborgen van hoogwaardige dienstverlening en een kwalitatief goede Basisregistratie Personen (BRP).
  • Continu inzetten op procesoptimalisatie, efficiëntie en strategische personeelsinzet.
  • Stimuleren van samenwerking binnen en buiten het team en actief bespreken van teamdynamiek.
  • Bijdragen aan een positieve werksfeer en het behalen van gezamenlijke doelen.
  • Vertalen van afdelingsdoelstellingen naar concrete teamacties met aandacht voor structuur, innovatie en politiek-bestuurlijke verhoudingen.
  • Actief netwerken en integraal samenwerken binnen en buiten de afdeling.
  • Verantwoording afleggen aan het afdelingshoofd.

Wie ben jij?

Je beschikt over de gemeente brede competenties resultaatgerichtheid, klantgerichtheid en samenwerken. Je hebt voldoende ervaring om op operationeel, analytisch en strategisch niveau met medewerkers te sparren en hen optimaal te ondersteunen in hun dagelijks werk en persoonlijke ontwikkeling. Je bent communicatief vaardig en hebt een duidelijke visie op dienstverlening. Je voelt je verbonden met de stad Breda en haar inwoners.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Afgeronde WO- of HBO-opleiding
  • Ervaring in het vakgebied Burgerzaken
  • Ervaring in een organisatie die met externe klanten werkt; dienstverlening zit in je genen
  • Minimaal 1 jaar ervaring in een leidinggevende functie op een burgerzakenafdeling en ervaring met het creëren van draagvlak
  • Goed gevoel voor ambtelijk-bestuurlijke verhoudingen
  • Doortastend en een no-nonsense mentaliteit

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 11-08-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 0621461410.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 11-08-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 0621461410.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Allround Medewerker Burgerzaken

Brummen
24 uur
HBO/WO
01 september 2025
Nog 3 dagen om te reageren!

Grensbalie Medewerker BRP Nationaliteit

Venlo
32 - 36 uur
HBO
02 september 2025
Nog 3 dagen om te reageren!

Consulent Klantcontact Burgerzaken

Verschillende stadslokketten van de gemeente Rotterdam
32 - 36 uur
MBO
01 september 2025