Deel deze vacature

Secretaresse voorzitter Raad van Bestuur

Opleidingsniveau
HBO
Locatie
Nieuwegein
Uren
36 uur
Startdatum
15 september 2025
Reageren t/m
17 augustus 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Secretaresse voorzitter Raad van Bestuur. 

Als ervaren secretaresse voor de Raad van Bestuur ondersteun je de voorzitter van de Raad van Bestuur op hoog niveau. Je brengt overzicht, rust en structuur in een hectische omgeving en anticipeert proactief op wat er op je afkomt. Je bent zelfstandig, representatief en weet zowel formele als informele structuren binnen de organisatie goed te hanteren. Met jouw interesse in de inhoud weet je welke acties nodig zijn om gewenste resultaten te bereiken en zorg je voor een gestructureerde afhandeling van alle werkzaamheden.

Je verleent ondersteuning met precisie, discretie en overzicht, stelt onder tijdsdruk de juiste prioriteiten en werkt nauw samen binnen een hecht team. Naast de voorzitter van de Raad van Bestuur ondersteun je ook de Raad van Toezicht door contact te onderhouden met de voorzitter en leden, bijeenkomsten te plannen en organiseren, en samen met collega’s te zorgen voor een goede voorbereiding en opvolging.

Belangrijkste taken

  • Secretariële, organisatorische en beleidsvoorbereidende ondersteuning, waaronder complex agendabeheer, plannen en organiseren van omvangrijke afspraken, bewaken van actiepunten en deadlines, signaleren van knelpunten en actief meedenken in oplossingen
  • Aanspreekpunt zijn voor interne en externe relaties met representatie en rust
  • Bewaken van actiepunten en deadlines, signaleren van knelpunten en oplossingsgericht meedenken
  • Samenwerken met collega’s van de Bestuursstaf voor vergaderingen en besluitvormingsprocessen

Werkomgeving

Je maakt deel uit van het secretariaat van de Raad van Bestuur, bestaande uit drie collega’s. Jouw werkzaamheden richten zich op de portefeuille van de voorzitter. Goede samenwerking is essentieel voor continuïteit en het overnemen van elkaars werk waar nodig. Je werkt vanuit de locaties Nieuwegein en Utrecht, met de mogelijkheid om deels vanuit huis te werken in overleg.

Jouw profiel

Talent en vaardigheden: Je bent een betrokken en professionele ondersteuner die rust brengt in drukke situaties. Je hebt een scherp oog voor wat nodig is, communiceert helder en weet wanneer je moet doorpakken of juist pas op de plaats moet maken. Je werkt zorgvuldig, zelfstandig, proactief en denkt oplossingsgericht. Je voelt je thuis in een bestuurlijke omgeving met afwisseling en verantwoordelijkheid. Je bent representatief, discreet en kunt goed schakelen tussen strategie en detail.

Overige informatie

De functie betreft een werkweek van 36 uur, van maandag tot en met vrijdag.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Hbo+ werk- en denkniveau
  • Bij voorkeur een afgeronde opleiding tot secretaresse
  • Minimaal 5 jaar ervaring in een vergelijkbare functie, bij voorkeur in de zorg
  • Goede beheersing van Microsoft Office en digitale vergadertools
  • Gevoel voor bestuurlijke verhoudingen en ervaring met bestuurlijke structuren en besluitvormingsprocessen

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 18-08-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 0621461410.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 18-08-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Ana Rosa via ana@samenvijf.nl of 0621461410.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

Managementassistent

Doorn
24 uur
HBO
01 september 2025
Nog 2 dagen om te reageren!

Bestuurssecretaresse

Vught
32 - 36 uur
MBO/HBO
01 september 2025

Flexibel inzetbare Bestuursassistent

Utrecht
32 - 36 uur
MBO/HBO
01 september 2025