Deel deze vacature

Medewerker HR verzuimbeheer

Opleidingsniveau
MBO
Locatie
Rotterdam
Uren
36 uur
Startdatum
01 september 2025
Reageren t/m
04 augustus 2025

Dit ga je doen

Voor onze opdrachtgever zijn wij op zoek naar een Medewerker HR verzuimbeheer. 

Als Medewerker HR Beheer Agendabeheer werk je primair voor het team Agendabeheer, met de mogelijkheid om op termijn ook op een ander procesteam ingezet te worden. In deze dynamische functie ben je verantwoordelijk voor het plannen en coördineren van afspraken tussen medewerkers, leidinggevenden en bedrijfsartsen. Je beheert verzuimdossiers, verwerkt terugkoppelingen en bewaakt de voortgang volgens de Wet Verbetering Poortwachter. Het doel is om het verzuimproces efficiënt en transparant te laten verlopen, zodat alle betrokkenen tijdig de juiste ondersteuning krijgen.

Belangrijkste werkzaamheden:

  • Telefonisch en per mail contact onderhouden met medewerkers en leidinggevenden als eerste aanspreekpunt voor vragen over de arbodiensten.
  • Afspraken inplannen, wijzigen of annuleren.
  • Bewaken van de Wet Verbetering Poortwachter door vervolgafspraken te regelen op basis van adviezen van de bedrijfsarts.
  • Zorgen dat terugkoppelingen van arboartsen correct in de verzuimdossiers worden geplaatst, zodat leidinggevenden tijdig toegang hebben tot de juiste informatie.

Jouw profiel

Je bent een hands-on HR-medewerker die snel de handelingen rondom agendabeheer van arboartsen en verzuimregistratie oppakt. Je bent maatschappelijk betrokken en voert deze dynamische functie met zowel hart als hoofd uit. Je werkt deels vanuit huis en deels op locatie, waar je contact hebt met medewerkers en leidinggevenden. Geduld en nauwkeurigheid zijn essentieel.

Je kunt goed schakelen op verschillende niveaus, werkt zelfstandig maar bent ook een teamspeler die oplossingsgericht te werk gaat. Je bent een echte aanpakker, stressbestendig en flexibel, en beweegt je goed tussen verschillende partijen. Daarnaast ben je klant- en resultaatgericht, empathisch en sociaal ingesteld. Je beschikt over goede communicatieve vaardigheden in het Nederlands, zowel mondeling als schriftelijk.

Samenvijf: detacheren met impact
Samenvijf staat voor een nieuwe manier van werken: we bieden je uitdagend werk bij onze opdrachtgevers en geven je daarnaast iedere week tijd om iets goeds te doen voor de maatschappij. Zo doorbreek jij je routine en heb je een werkweek met meer afwisseling en inspiratie. Samen zorgen we ervoor dat de maatschappij nog mooier wordt. We vertellen je er graag meer over.

Jouw profiel

  • Je beschikt minimaal over een afgeronde mbo-4 opleiding op het gebied van administratie of HR
  • Je hebt minimaal 2 jaar werkervaring op het gebied van HR, opgedaan in de afgelopen 5 jaar
  • Je hebt kennis van en werkervaring met verzuimadministratie, opgedaan in de afgelopen 2 jaar
  • Je hebt kennis van en ervaring met de Wet Verbetering Poortwachter
  • Je hebt minimaal 6 maanden werkervaring met het systeem ADP of een vergelijkbaar HR systeem
  • Je hebt aantoonbare werkervaring met administratieve werkzaamheden en je bent vaardig in het gebruik van Microsoft Office (Word, Excel en Outlook)

Waarom Samenvijf

Impact maken

We geven je de tijd om iets goeds te doen bij een maatschappelijke organisatie in jouw regio met behoud van salaris (lees meer).

Betrokken werkgever

We vinden een persoonlijke benadering en open communicatie belangrijk. Je staat er op je opdracht nooit alleen voor.

Fijne werksfeer

Je wordt onderdeel van Samenvijf. We scoren een 8,9 op medewerkerstevredenheid (het is hier dus écht leuk! 😉).

Ontwikkelingsmogelijkheden

We focussen op (werk)geluk, persoonlijke groei en geven je de kans om je als professional verder te ontwikkelen bij opdrachtgevers.

Eerlijke beloning

Een aantrekkelijk salaris, reiskostenvergoeding, pensioenregeling en genoeg vakantiedagen om weer helemaal op te laden.

Mylene Kempers

Heb je interesse?

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 05-08-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Mylene via mylene@samenvijf.nl of +31629416680.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.

Solliciteer hier

We ontvangen graag je cv en motivatiebrief voor 05-08-2025
Wil je eerst meer weten over deze vacature of over Samenvijf? Neem contact op met Mylene via mylene@samenvijf.nl of +31629416680.

Sluit de vacature nog niet helemaal aan op jouw profiel? Neem contact met ons op via een open sollicitatie.
Job Alert
Onze aanpak

Het sollicitatieproces

1
Sollicitatie
Leuk! Je hebt je droombaan gevonden en gesolliciteerd. Binnen drie dagen nemen wij contact met je op.
2
Eerste gesprek
We leren je graag beter kennen om te kijken of je ambities aansluiten bij Samenvijf.
3
Gesprek bij de opdrachtgever
Tijdens een persoonlijk gesprek bij de opdrachtgever bespreek je vakinhoudelijke zaken en neem je een kijkje op je toekomstige werkplek.
4
Arbeidsovereenkomst
Hebben we een klik? Dan doen we jou een passend voorstel met mooie arbeidsvoorwaarden.
5
Gefeliciteerd!
Ben je akkoord met de arbeidsvoorwaarden? Welkom bij Samenvijf! We kijken uit naar een mooie samenwerking.

Relevante vacatures

Neem een kijkje tussen onze vacatures en ontdek of er iets passends voor jou tussen zit. Staat je ideale vacature er nu niet tussen? Doe dan een open sollicitatie en schrijf je in bij Samenvijf.

HR Adviseur

Den Haag
36 uur
HBO
18 augustus 2025
Reageer alleen vandaag nog!

Onderzoeker HRM

Rotterdam
24 uur
HBO/WO
01 september 2025
Nog 1 dagen om te reageren!

Dedicated P&O-adviseur Lokale teams

Zoetermeer
32 uur
WO
25 augustus 2025
Nog 1 dagen om te reageren!